کد خبر: 1015297
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی:
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی گفت: افزایش کارایی مکانیزاسیون، نقش موثری در رونق بخش کشاورزی دارد.

حسن جمشیدی در خصوص لزوم توسعه مکانیزاسیون در تولید و برداشت محصولات در صنعت کشاورزی بیان کرد: افزایش نرخ دستمزد کارگر روزمزد، کمبود کارگر در زمان های اوج برداشت و کاشت محصولات مختلف موجب افزایش هزینه ها و بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات می شود که همین امر مستلزم توسعه مکانیزاسیون در این صنعت حیاتی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل تحریم های تحمیل شده به کشور، عدم امکان وارد کردن ماشین آلات جدید و مدرن و نیز عدم تکافوی تولیدات داخلی چه از لحاظ کیفی و چه از نظر کمی، مشکلات زیادی بر سر راه بخش کشاورزی قرار گرفته است که باید هر چه سریع تر بر طرف شود.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه از برداشت بخش بیشتر محصولات این مجموعه به صورت مکانیزه گفت و خاطرنشان کرد: در این راستا می توان برداشت غلات با استفاده از کمباین، برداشت یونجه توسط سواتر، برداشت ذرت علوفه ای با بهره گیری از چاپر و همچنین چغندر قند توسط کمباین مخصوص چغندر را نام برد.
وی با اشاره به برنامه های این مجموعه به منظور افزایش کارایی برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی تصریح کرد: بدین منظور برنامه های متعددی در دستور کار کشت و صنعت مزرعه نمونه قرار دارد که استفاده از پیمان کاران معتبر و با تجربه از جمله آن ها به شمار می رود.
جمشیدی ادامه داد: مزرعه نمونه همچنین به دنبال استفاده از جدیدترین ماشین آلات و بهره گیری از ماشین آلات نو به منظور افزایش کارایی برداشت مکانیزه محصولات خود است.
وی تاکید کرد: استفاده از مکانیزاسیون در روند تولید محصولات نه تنها باعث کاهش هدررفت و ضایعات می شود، بلکه افزایش درآمد، صرفه جویی در منابع آبی و کود و حتی حفظ محیط زیست را به دنبال دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار