کد خبر: 1015104
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
«دیزی کولمن» هنرپیشه امریکایی یکی از دو سوژه اصلی مستند «اودری و دیزی» محصول سال ۲۰۱۶ نتفلیکس با موضوع تجاوز بود که چهارشنبه در ۲۳ سالگی بر اثر خودکشی درگذشت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: دیزی در سال ۲۰۱۳ زمانی‌که تنها ۱۴سال داشت از سوی «متیو بارنت» ۱۷ساله مورد تجاوز قرار گرفت. قضیه این تجاوز رسانه‌ای و به شدت جنجالی شد، اما دادگاه امریکا در نهایت متجاوز را که نوه «رت بارنت» نماینده سرشناس ایالتی بود با اهرم ارتباطات سیاسی تبرئه کرد.

«اودری پات» دیگر سوژه مستند «دیزی و اودری» هم توسط سه پسر جوان که هر سه را از قبل می‌شناخت مورد تجاوز قرار گرفت. این سه پسر ضمن تجاوز، عکس‌های عریان این دختر را در فضای مجازی پخش کرده بودند. اودری بیش از ۱۰ روز نتوانست با این قضیه کنار بیاید و خودکشی کرد.

اثرات تجاوز «دیزی کولمن» را نیز رها نکرد تا اینکه او هم در ۲۳ سالگی به زندگی خود پایان داد. جسد او پس از تماس مادرش در خانه پیدا شد. مستند «اودری و دیزی» روایت تجربیات تلخ دیزی کولمن و اودری پات از تجاوز جنسی بود و تأثیراتی که این واقعه بر خانواده‌شان گذاشته و اینکه چطور با این مسئله کنار آمده‌اند و آسیبی که به آن‌ها وارد شده است و پیامد‌های عدم پذیرش از سوی جامعه. این فیلم به کارگردانی «بانی کوهن» و «جان شنک» ساخته شد و برای اولین بار در جشنواره «سان دنس» اکران شد. مادرش ملیندا در فیسبوک نوشت: دختر من کاترین دیزی کولمن امشب خودکشی کرد. شاید پست‌ها و پیام‌های من احمقانه به نظر برسد، اما من به پلیس زنگ زدم تا مسئله خودکشی دخترم را بررسی کنند. او بهترین دوست و دختر دوست داشتنی‌ام بود. او در ادامه نوشت: فکر می‌کنم او مجبور شد به این اقدام دست بزند و این تصور را داشت که من می‌توانم بدون او زندگی کنم ولی نمی‌توانم.‌ای کاش می‌توانستم درد را از او بگیرم! او هرگز از آنچه این پسران با او انجام دادند بهبود نیافت و این واقعاً منصفانه نیست. دختر بچه من از بین رفت. کولمن در ژانویه سال ۲۰۱۲، وقتی تنها ۱۴ سال داشت، در یک مهمانی در مریویلِ مونتانا مورد تجاوز قرار گرفت. آن‌ها که به او تجاوز کردند هرگز محکوم نشدند.

بعد از تجاوز در فضای مجازی و در مدرسه مورد آزار و اذیت شدید قرار گرفت و به تیتر و خبری در سطح ملی بدل شد.
دختر دیگر این فیلم مستند «اودری پات» در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ در ساراتوگای کالیفرنیا مورد تجاوز قرار گرفت. او تنها ۱۰ روز پس از آن با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

«دیزی کولمن» به کالج «میزوری وَلی» رفت و در آنجا از پلتفرم خود برای تأسیس سازمانی با عنوان «SafeBAE» برای پایان دادن به معضل تجاوز جنسی در بین دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان استفاده کرد.

میزان ناامنی برای زنان و دختران و حتی پسران در امریکا به حدی بالاست که این ارگان به بازماندگان تجاوز جنسی کمک می‌کند تا با تجارب خود کنار بیایند. مهم‌ترین موضوعی که علاوه بر مسئله سنگین تجاوز «دیزی کولمن» را آزار می‌داد این بود که «متیو بارنت» پسری که به او تجاوز کرده بود نوه «رت بارنت» نماینده اسبق سرشناس ایالتی در منطقه «نوداوی کانتی» ایالت میزوری بود که با نفوذ خود باعث تبرئه نوه متجاوز خود شد. این خبر در سال ۲۰۱۳ به شدت جنجال آفرین شد و پرونده مختومه دادگاه اول در سال ۲۰۱۴ در دادگاه دوم به جریان افتاد، اما در آنجا نیز سُنبه خانواده متجاوز پرزورتر بود و در نهایت تنها به چهار ماه حبس برای «متیو بارنت» خاتمه یافت تا رؤیای آزادی، همچنان کابوسی بی‌پایان شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار