کد خبر: 1014830
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: از آزادی ۵۷ زندانی جرائم غیرعمد و مالی به مناسبت عید غدیرخم و ولادت امام موسی کاظم (ع) آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در این مراسم که جمعی از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و خیرین استانی در ساختمان نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: این اقدام خیرخواهانه به مناسبت عید غدیرخم و ولادت امام موسی کاظم(ع) با دعوت از خیرین و مسؤولان اجرایی استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی انجام شد.

وی افزود: با کمک اداره کل اوقاف و امورخیریه، ستاد دیه، بنیاد مستضعفین و خیرین، بدهی بیش از 70 میلیارد ریالی این زندانیان تهیه و پرداخت شده و زمینه آزادی آنان فراهم آمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل بیان کرد: طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی به منظور تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌‌های مردمی و خیرین اجرا می‌شود و منابع این طرح از محل مشارکت‌های مردمی، خیرین و موقوفات دارای نیات مرتبط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون وقف مستقیمی برای آزادسازی زندانی انجام نگرفته است، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه سازمان اوقاف به ادارات اوقاف سراسر کشور مبنی بر آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد از محل نیات خیران و ... مقرر شد امسال بخشی از بدهی زندانیان تامین و در چند مرحله آزاد شوند.

در ادامه ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد ومالی از طبقه نیازمند جامعه هستند و اولویت ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه از ظرفیت‌های مردم ولایت‌مدار و خیر استان به نحو احسن استفاده شود.

وی گفت: تغییر در نوع نگاه جامعه نسبت به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی نتیجه تلاش شبانه‌روزی کارکنان نمایندگی ستاد دیه استان و ارایه عملکرد شفاف این نهاد مردمی در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر