کد خبر: 1014678
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داورزن عنوان کرد:
روابط عمومی داورزن از برگزاری اولین جلسه ستاد توسعه کشت کلزا در شهرستان برای سال زراعی جدید خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داورزن درجلسه بعد از دریافت و استماع گزارشات روسای مراکز و کارشناس دانه های روغنی از سطح زیر کشت کلزا در شهرستان طی سال زراعی 99-98 توصیه های کارشناسی و تجربی رابیان نموده تا طی مسیر با کارآیی بیشتری میسر شود .
علیرضا دلبری اظهارکرد: از انجایی که سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی گذشته بالغ بر 400 هکتار بوده و باید در رعایت تاریخ کاشت ، با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی شهرستان حساسیت کافی و وافی را به کار برد و این مهم رابه کلزاکاران عزیز نیزمتذکر شد .
وی متذکر شد : استفاده از تجربیات موفق کشت سال گذشته چه در عملیات زراعی و  چه در نحوه آموزش و یاداوری نکات فنی در کشت این دانه روغنی بود.

وی ادامه داد:هر چند که به دلیل قهر طبیعت طی فرورین امسال میزان متوسط عملکرد شهرستان 2 تن بوده است ولی مزارعی با برداشت 3.8 و 3.5 تن نیز در شهرستان داشته ایم که این نشان از پتانسیل کشت و وتولید این دانه روغنی در شهرستان داشته که با همراهی بیشتر کشاورزان با کارشناسان و به کار گیری توصیه های فنی و کارشناسی پتانسیل بالقوه به توانمندی بالفعل تبدیل خواهد شد و می توان خسارات وارد شده از شرایط اقلیمی غیر مترقبه را با کنترل بیشتر مزارع به حداقل ممکن نزدیک کرد.
مدیر جهاد کشاورزی افزود: با ابلاغ سطح زیر کشت شهرستان در سال زراعی جدید باید تمام هم و غم خود را در تحقق جهش تولید این محصول استراتژیک در سطح شهرستان به کار بندیم تا به لطف الهی در سنگر تامین امنیت غذایی هموطنان عزیزمان کاری شایسته و در خور توانایی انجا م داده باشیم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار