کد خبر: 1014632
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت پذیرفت:
محمد اسلامی در ادامه سفر خود، فاز سوم محور نایین انارک خور - طبس را افتتاح کرد وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: پروژه های توسعه زیرساخت های حمل و نقل در 3 محور اساسی در حال اقدام است یکی از این محورها توسعه آزادراهها می باشد که در حال حاضرآزادراه های کشور 2هزار و 400 کیلومتر بوده و تا پایان دولت 518 کیلومتر به آزادراه های کشور افزوده خواهد شد که فوری ترین آن آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این آزادراه جزء پروژه های جهش تولید محسوب می شود خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر شرق جهت اتصال کریدور شمال و جنوب کشور در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت و شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

اسلامی  افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های موثر ترافیکی در اصفهان و کشور است، که سهم بزرگی از نظر ترانزیتی بر عهده دارد. از مزیت های احداث آن صرفه جویی در سوخت و کاهش زمان سفر می باشد که حدوداً تا دو هفته آینده قطعات یک و 2 این پروژه افتتاح می شود.

وی محور دوم پروژه های توسعه زیرساخت های حمل و نقل را "بزرگراه ها" عنوان کرد و اذعان داشت: در چند سال گذشته هر ساله 800 کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه شده است که یک نمونه آن طرح بزرگ و ملی جاده کریدوری طریق الرضا (محور نایین –طبس) می باشد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از پیمانکاران مسئولیت پذیر و با وجدان بخش بزرگراه ها گفت: فاز سوم محور نایین-انارک-خور-طبس به طول 40 کیلومتر با ۵۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۰ هزار مترمربع خاکبرداری، ۱۷ هزار تن آسفالت، یک دستگاه پل راه‌آهن با دهانه ۲۶ متر تکمیل شده و امروز افتتاح شد.

وی تصریح کرد: جهت قطعات دیگر مسیر برنامه ریزی شده است و مناقصه قطعه جدید برگزار گردیده که به زودی پیمانکار منتخب جهت اجرای عملیات مستقر خواهد شد.

اسلامی، راه آهن را سومین محور پروژه های توسعه زیرساخت های حمل و نقل برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاظر خطوط اصلی و فرعی راه آهن کشور 14 هزار کیلومتر است که می توانیم حداکثر یک هزار و 200 کیلومتر دیگر نهایتاً تا پایان سال آینده خطوط ریلی کشور را توسعه دهیم.

وی  افزود: از پرتو این توسعه سه استان اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی به یکدیگر متصل می شوند. همچنین مفتخریم که با نظام مدیریتی اعمال شده سهم راه آهن در شبکه حمل و نقل کشور ارتقا یافته به نحوی که در مقایسه با سال 97 حجم بار جابه جا شده با قطار نسبت به جاده دو درصد بیشتر بوده است.

وزیرراه و شهرسازی گفت: به قولی که درباره راه های روستایی کشور داده بودیم عمل کردیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در جهت توسعه راه های کشور تلاش بسیاری صورت گرفته است افزود: وقوع سیل بیش از 12 کیلومتر از راه های کشور را آسیب زده با این حال و با وجود محدودیت منابع مالی توانستیم از ابتدای سال تا کنون 8 هزار کیلومتر از راه های شریانی کشور را احیا و ترمیم نماییم.

وی ادامه داد: در سال گذشته به رییس جمهور قول دادیم که ظرف مدت یکسال 2 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور را آسفالت نماییم که بحمدالله تا کنون 2 هزار و 450 کیلومتر انجام شده و ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان دولت در دستور کار قرار دادیم.

آغاز عملیات اجرایی آسفالت باند دوم محور اصفهان_اردستان

وزیر راه و شهرسازی بعنوان آخرین برنامه از سفر یک روزه خود به اصفهان از محور اصفهان_اردستان بازدید نمود و دستور آغاز عملیات اجرایی آسفالت باند دوم این محور را صادر کرد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان در تشریح این پروژه گفت:  باند دوم اصفهان – اردستان، حد فاصل کمشچه تا سه راهی بَغم ، به طول 72 کیلومتر می باشد که عملیات اجرایی آن از سال 1387 شروع و دارای 5 قطعه می باشد.

وی افزود: قطعات یک تا چهار در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و قطعه پنجم در حال اجرا است. این محور با یک میلیون و 200هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون و 400 هزار متر مکعب خاکریزی و 130 هزار تن آسفالت مطابق برنامه ریزی در صورت تامین اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید.

نهضت راهسازی در سطح کشور برپا شده است

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: نهضت راهسازی در سطح کشور برپا شده است و وجود این پروژه ها آسایش و ایمنی مردم را به همراه دارد.

وی افزود: بیش از 220 هزار راه در کشور وجود دارد که راهداران بصورت شبانه روزی در این راه ها فعالیت می‌نمایند.

اسلامی با بیان اینکه موضوع مهم، کیفیت بالا و ایمنی حداکثری راه هاست خاطرنشان کرد: طرح مهندسی جدیدی در راهداری پایه گذاری شده است که با بهینه سازی و نوسازی ماشین‌آلات، آموزش، برنامه ریزی و شناخت دقیق راه ها، نهضت بهسازی نیز در کشور کامل شده است.

وی تصریح کرد: با فعال بودن حداقل 500 اکیپ آسفالت در سطح کشور، اجرای فعالیت هایی در جهت ایمن نمودن نقاط پرتردد، بهسازی و زیبا سازی جاده‌ها در تلاش هستیم به نقاط مطلوب در حوزه راه دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه پیمانکاران حوزه راهسازی افتخارات کشور هستند که با وجود محدودیت‌های منابع بی‌وقفه فعالیت می‌نمایند.اذعان داشت: حدود 80 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا وجود دارد. در سال 98 حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و در حال حاضر میزان بدهی به پیمانکاران حدودا 18 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با فرصت های قانون بودجه، مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده و با راندمان و سرعت بالاتری پروژه‌ها اجرا شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار