کد خبر: 1014627
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
طاهره چنگیزبا اشاره به اینکه هنوز پروتکلی مبنی بر واکسیناسیون آنفولانزا کادر درمان اعلام نشده است، گفت: «هپاتیت نوع B» تنها واکسنی است که کادر درمان طبق پروتکل موظف به واکسیناسیون آن هستند و چنانچه امسال آنفولانزا به عنوان واکسیناسیون کادر درمان و مشاغل پرخطر اعلام شود مشمول خبرنگاران هم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در میانه راه بیماری کرونا قرار داریم، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا وضعیت استان اصفهان با سیر کند و شیب نسبتاً ثابت همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز داشت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در دو هفته اخیر، همواره تعداد پذیرش روزانه بیماران در استان اصفهان از ابتدا تاکنون بین بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر متغیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه میزان فوتی‌های کرونا در استان اصفهان در مقام مقایسه با میزان فوتی‌های کشوری بر حسب جمعیت از سرعت کمتری برخوردار است، تصریح کرد: در همین راستا، میزان بستری‌های کرونا در استان اصفهان هم نسبت به نرخ کشوری پایین‌تر است که ریشه در مراقبت‌های درمانی در بیمارستانها دارد.

وی با تاکید بر پیشگیری و پایبندی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کنترل بیماری کرونا گفت: چنانچه پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود می‌توان به سیر نزولی ابتلاء به کرونا در جامعه امیدوار شد در غیر این صورت با مراسم‌های پیش رو از قبیل محرم با یک افزایش ناگهانی مواجه خواهیم شد.

چنگیز با اشاره به اینکه تولید ماده «ملت بلون» ماسک در دو کارخانه تولید می‌شد، اظهار شد: با افزایش تعداد کارخانه‌های تولید «ملت بلون» و دستگاه‌های تولید ماسک سه لایه نیاز چندین برابر شده آن تأمین شد. تأمین مواد اولیه «ملت بلون» هم در درون استان اصفهان توسط پتروشیمی فراهم شده است و در حال حاضر مشکلی برای تأمین «ملت بلون» ماسک‌های سه لایه نیست.

وی افزود: توزیع ماسک پس از تأمین و توزیع در مراکز درمانی برعهده وزارت صمت است. از دو هفته گذشته در حال رایزنی هستیم که سهمیه بخش بهداشت و درمان استان اصفهان را به طور کامل دریافت کنیم و کمبودی در تأمین ماسک نداشته باشیم؛ مضاف بر اینکه ذخایری هم از ابتدا توسط بیمارستانها و معاونت غذا و درمان استان اصفهان برای تأمین ماسک در نظر گرفته شده است و امیدواریم مشکلی در تأمین ماسک نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه فشار کاری سنگینی بر روی دوش رزیدنت‌ها، کادر پرستاری واحدهای آموزشی درمانی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار داشت: در این شرایط گاهی فقط لطف خداست که فشار کاری را بر کادر بهداشت و درمان تسهیل کرده است؛ اگر راهی باشد که این فشار کاری بر روی رزیدنت‌ها و کادر پرستاری کمتر شود دریغ نخواهیم کرد. در بیمارستان‌های آموزشی علوم پزشکی، فشار کار جدی بر روی دوش رزیدنت‌ها، هیئت علمی، کادر پرستاری و پشتیبانی است و در این شرایط بحرانی نیاز است پزشکان عمومی استان اصفهان وارد چرخه یاری رسانی شوند.

وی بیان داشت: کادر بهداشت و درمان به شدت خسته و فرسوده هستند و اگر شهروندان همراهی نکنند بیم آن می‌رود که توان آنها از دست برود.

چنگیز انتخاب و تخصیص تمام بخش‌های بیمارستان الزهرا برای کرونا از ابتدای مهرماه را توضیح داد و گفت: انتخاب بیمارستان الزهرا به عنوان بیمارستان ریفرال و مرجع از ابتدا برای کرونا تصمیم اشتباهی بود چرا که در این مدت بیماران خاص و مادران پرخطر نمی‌توانستند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.

وی افزود: تخصیص تمام بخش‌های بیمارستان الزهرا برای بیماران کرونا منوط به شدت افزایش بیماران مبتلا به کرونا در آینده خواهد بود و چنانچه مسیر ابتلاء به کرونا در پاییز روند کاهشی به خود بگیرد الزامی به اینکه تمام بخش‌های بیمارستان الزهرا به کرونا تخصیص پیدا کند، نخواهد بود.

وی بیان داشت: دستگاه‌های ونتیلاتور توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته می‌شود و نیاز به واردات نداریم.

چنگیز با اعلام اینکه به جز کاشان و آران و بیدگل تعداد ۸۰۰ تخت آی سی یو در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: بیمارستان‌های شهر اصفهان به ۵۰۰ تخت آی سی یو مجهز هستند؛ تعداد بیمارانی که نیاز به آی سی یو داشتند هیچ گاه به نصف تجهیزات آی سی یو هم نرسیدند و به شدت مدل اسپانیایی در اصفهان را رد می‌کنیم.

پلمب ۴۰۰ واحد متخلف مواد غذایی در عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصفهان

وی اشاره‌ای هم به ده هزار بازدید از اصناف و کسب و کارهای استان اصفهان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشت و افزود: بیش از ۴۰۰ مورد پلمب فروشگاه‌های مواد غذایی توسط بهداشت محیط انجام شد که بیشتر ارجاعات به تعزیرات از صنف نانوایی گزارش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بازدیدهای مشترک در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات هم اشاره‌ای کرد و گفت: نمایندگان اصناف، استانداری و بهداشت هم موظف شدند تا نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند؛ لازم است موارد تخلف به سامانه ۱۹۰ گزارش داده شود.

وی اشاره‌ای هم به پلاسما درمانی و اثربخشی این روش کمک درمانی داشت و گفت: پلاسمای بهبودیافتگان کرونا حاوی آنتی بادی ضدویروس کووید ۱۹ است بر این اساس پلاسمادرمانی یکی از روش‌های کمک درمانی مؤثر در ارتباط با بیماری کروناست، امروز اعلام شد که ذخیره پلاسما در استان اصفهان به صفر کاهش یافته است و لازم است که بهبودیافته گان کرونا نسبت به اهدای پلاسما پیش قدم شوند.

چنگیز با اشاره به تعطیلی بخش روان‌پزشکی کودکان بیمارستان الزهرا گفت: بخش نوساز و مجهزی به منظور روان‌پزشکی کودکان در بیمارستان امین در نظر گرفته شده است که در ده روز آینده به فعالیت مشغول خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و تست پی سی ار ۴۵۰ نفر از کادر بهداشت هم مثبت اعلام شده است. سرعت مرگ و میر در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان زیر ۱۰ درصد اعلام شده است که علت موفقیت آن به اقدامات مراقبتی در بیمارستانها با تلاش و دلسوزی کادر بهداشت و درمان بر می‌گردد و تفاوت مرگ و میر بین زنان و مردان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در طی شبانه روز گذشته، ۱۱ نفر بیمار مشکوک به کرونا فوت شده اند و ۷۷ نفر بیمار با شرایط حاد هستند و تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل ۸۶۰ نفر ثبت شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار