کد خبر: 1014557
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
تداوم اعتراض به فساد نخست‌وزیر و سیاست‌های داخلی رژیم صهیونیستی در سایه تشدید اختلاف میان احزاب دولت ائتلافی، کابینه این رژیم را در معرض فروپاشی قرار داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: منابع سیاسی در اراضی اشغالی اعلام کردند که جلسه هفتگی کابینه تل‌آویو هفتگی که قرار بود روز یک شنبه برگزار شود، به دلیل تشدید اختلافات میان دو قطب ائتلاف دولتی یعنی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آبی- سفید به رهبری بنی‌گانتس لغو شد. این نخستین بار است که جلسه هفتگی کابینه به دلیل اختلافات سیاسی برگزار نمی‌شود. لغو جلسه، پس از مخالفت وزرای دو حزب کابینه ائتلافی با توافق بر سر جدول کاری این جلسه صورت گرفت و هر کدام، دیگری را مسئول این وضعیت دانسته است. حزب لیکود در بیانیه‌ای، مخالفت ائتلاف آبی - سفید با موارد درج شده در برنامه را دلیل لغو نشست دانست و در مقابل ائتلاف آبی سفید، عدم پایبندی مجدد لیکود به شروط توافق کابینه ائتلافی را دلیل برگزار نشدن نشست اعلام کرده است.

اختلاف درباره بودجه و دستور جلسه

شبکه رسمی کان در گزارشی، بودجه را عامل محوری بحران میان دو حزب اعلام کرده است. نتانیاهو خواهان بودجه برای یک سال است، اما بنی‌گانتس بر تصویب بودجه دوساله پافشاری می‌کند. درصورتی که بودجه تا تاریخ ۲۵ اگوست (۴ شهریور) جاری تصویب نشود، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) باید منحل شود و پس از سه ماه، انتخابات سراسری برگزار شود. در کنار اختلافات درباره بودجه، یک منبع در حزب لیکود هم که نخواست نامش فاش شود، به کان گفت که اختلاف اصلی مربوط به دستورکار جلسه دولت است، چراکه وزیران آبی- سفید خواهان به رأی گذاشتن این دستورکار هستند و این پیشنهاد از هفته‌ها قبل مطرح است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، افرادی را که در اعتراض به سیاست‌های او در کنترل بیماری کرونا و پرونده قطور فساد مالی او و همسرش به خیابان‌ها می‌آیند را آنارشیست می‌خواند. با این حال، شامگاه شنبه، برای چندمین بار طی هفته‌های گذشته هزاران نفر برابر اقامتگاه نتانیاهو تجمع کردند. شمار معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر که خواستار استعفای وی هستند، در تجمع اخیر، حدود ۱۰ هزار نفر برآورد شده است. هواداران جنبش «پرچم‌های سیاه» نیز که از جنبش‌های مخالف دولت محسوب می‌شوند، در مناطق مختلف اراضی اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند. افزایش روزافزون مخالفان نتانیاهو در سایه تحولات مرز‌های شمالی، باعث شده است برخی تحلیلگران صهیونیست، شکاف به وجود آمده را به، دودستگی در اسرائیل تشبیه کرده و درباره فروپاشی دولت هشدار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار