کد خبر: 1014407
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی که همواره ادعای بی‌طرفی در پردازش اخبار دارد، این روز‌ها به تریبونی برای مفسدان اقتصادی فراری تبدیل شده است.

همین چند روز پیش بود که قاضی مسعودی در حاشیه رسیدگی به پرونده متهمان فساد اقتصادی پتروشیمی اعلام کرد على اشرف ریاحى بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگرى از کشور فرار کرده است. مسعودی گفت این فرد حتى علیه وزیرسابق (نعمت زاده) که پدرخانمش است مطالبى در راستاى تسویه حساب شبنم نعمت‌زاده (خواهر خانم ریاحی) در بحث دارویى ارائه کرده و مستنداتى ارائه داده که همه آن‌ها راستی آزمایی شده است. ریاحی که یکی از متهمان این پرونده بوده و چندی پیش با پاسپورت دیگر از کشور گریخته بود، برای تطهیر خود به بی‌بی‌سی پناه برده و این رسانه لندنی هم با دادن تریبون به این مفسد اقتصادی به حمایت از وی برخاسته است. بی‌بی‌سی سعی کرده است پرونده اشرف ریاحی را یک پرونده سیاسی امنیتی بداند و اساساً روی نقطه نظرات اقتصادی آن مانور نداده است. پرنده فساد پتروشیمی، اما چند متهم داشت که بر اساس اعلام قاضی مسعودی چهار ضلع این پرونده یعنی علی اشرف ریاحی، مهدی شریفی نیک نفس، امین قرشی سروستانی و مرجان شیخ الاسلامی آل آقا فراری هستند. بی‌بی‌سی مدت‌ها قبل هم با انتشار بیانیه‌ای از مرجان شیخ الاسلامی دیگر متهم اقتصادی سعی در تطهیر وی داشته است.

شیخ‌الاسلامی در بیانیه خود مدعی شده بود که همه اقدامات وی برای کمک به کشور بوده وی هرگونه «اتهام اخلال در نظام اقتصادی را با حتم و یقین» رد کرده و نوشته است که مدیرعامل دو شرکت در ایران و ترکیه با نام‌های «دنیز» و «هترا» بوده که فعالیت این شرکت‌ها «کاملاً قانونی بوده و ربطی به مقوله پولشویی و کسب درآمد از قِبل تحریم‌ها ندارد». با این رویکرد جانبدارانه بی‌بی‌سی پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک پای شیخ الاسلامی، مهدی شریفی نیک نفس و محمود خاوری هم به تریبون بی‌بی‌سی باز شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار