کد خبر: 1014229
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از اجرای مرحله دوم واگذاری تجهیزات اطفای حریق به ۱۱ استان حاشیه رشته کوه زاگرس خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ «علی عباس‌نژاد» با قدردانی از همیاران طبیعت که همراه و همگام با کارکنان یگان‌های حفاظت در حراست از منابع طبیعی کشور مجاهدانه تلاش می‌کنند، اظهار داشت: تجهیزات اطفای حریق انفرادی کمک شایانی به حافظان طبیعت در امر اطفای حریق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته نیز طی یک مرحله تجهیزات اطفای حریق انفرادی به استان‌های کشور ارسال شد، افزود: در مرحله دوم نیز بیش از ۱۶ هزار قلم جنس در هشت نوع از جمله کلاه و دستکش، لباس، کفش، دمنده، آتش‌کوب، آبپاش کوله‌ای و سایر تجهیزات اطفای حریق انفرادی در اختیار همیاران طبیعت محلی که یاری‌رسان ما در امر اطفای حریق هستند، قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه به این قبیل تجهیزات نیاز ضروری داریم، ادامه داد: اولویت اصلی یگان‌های حفاظت، جلوگیری از بروز آتش‌سوزی است. امیدوارم قبل از فرا رسیدن فصل پاییز که برخی مراتع و جنگل‌های کشور از قابلیت آتش‌سوزی برخوردار هستند بتوانیم با همکاری سازمان‌های مسئول، استان‌های اولویت‌دار را به این اقلام تجهیز کنیم.

سرهنگ عباس‌نژاد تصریح کرد: این تجهیزات به همکاران بنده و مردم طبیعت دوست کمک می‌کند حریق را با حفظ سلامتی خود مهار کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری افزود: امسال با توجه به میزان بارش‌ها، رویش گیاهی در منابع طبیعی افزایش یافت و پس از خاتمه مرحله اول شیوع کرونا، شاهد افزایش حضور هموطنان در منابع طبیعی و در نتیجه افزایش آمار آتش‌سوزی بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه همیاران طبیعت کمک زیادی به موضوع اطفای حریق منابع طبیعی می‌کنند نیاز به تجهیز این قشر از مردم بود، به همین دلیل سال گذشته و امسال بخشی از منابع مالی تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی به خرید تجهیزات اطفای حریق تخصیص یافت.

سرهنگ عباس نژاد گفت: شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی در سراسر کشور آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در حوزه منابع طبیعی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار