کد خبر: 1014137
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق ضمن تقدیر مجدد از نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق، بر اجرای مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نظامیان بیگانه تاکید کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی بار دیگر از نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق تقدیر کرد و بر اجرای مصوبه پارلمان عراق برای خروج نظامیان بیگانه تاکید کرد.

«یحیی رسول» درباره برنامه نظامیان خارجی برای تخلیه پایگاه‌های نظامی در عراق گفت: «از جمله تفاهماتی که با نیرو‌های ائتلاف امضا شد موضوع کاهش حضور نیروهایشان بود. ما قبلا گفته‌ایم و حالا برای بار دوم تکرار می‌کنیم که حتی در نبرد‌های آزادسازی هم هنگامی که نیرو‌های مشترک عراق ورودکردند و ارتش، الحشد الشعبی، وزارت کشور، سازمان مبارزه با تروریسم و نیرو‌های واکنش سریع و حتی فرزندان عشایر و همه دستگاه‌ها خون‌ها دادند و رشادت‌های زیادی نشان دادند و ما اراضی عراق را آزاد کردیم، نیازی به هیچ نظامی خارجی نداشتیم که در کنار ما بجنگد و الان هم اصلا به هیچ نظامی خارجی نیازی نداریم که در کنار ما با مابقی عناصر داعش مبارزه کند. ما خودمان قدرت داریم و نیروهایمان ما توان این کار را دارند».

وی افزود: «دولت به ساختن توانمندی هوایی زمینی و دریایی و همه توانمندی خود ادامه می‌دهد، البته ممکن است که یک هماهنگی میان ما و ائتلاف ناتو و برخی کشور‌ها در موضوع آموزش نیرو‌ها باشد، زیرا همه کشور‌های دنیا تفاهماتی برای آموزش نیرو با کشور‌های متعددی اعم از همسایگان یا دیگر کشور‌ها دارند، اما مهم این است که نیرو‌های مسلح و نهاد‌های آموزشی آن قدرت خود را با مدرن‌ترین ابزار‌های آموزشی و تجهیز و تسلیح ارتقا دهند و معتقدم این کار برای نیرو‌های مسلح عراق مهم است تا قدرت خود را کامل کند از همین رو این عقب نشینی‌های نظامیان خارجی ادامه خواهد داشت».

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق مرحله بعدی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از پایگاه‌هایشان در عراق را عقب نشینی از پایگاه التاجی در شمال بغداد و چند پایگاه دیگر است.

او درباره تصمیم الزام آور پارلمان برای پایان دادن به حضور آمریکا و دیگر کشور‌های خارجی در خاک عراق گفت: «ائتلاف بین المللی با تصمیم دولت و موافقت پارلمان به عراق آمد و هنگامی که از آن خواسته می‌شود که خارج شود مطمئنا باید این کار از طریق پارلمان عراق انجام شود. ما به همه تصمیم‌های پارلمان عراق که نماینده ملت است احترام می‌گذاریم. دولت برنامه‌های دیگری در موضوع همکاری با ناتو یا کشور‌های منطقه‌ای و همجوار دارد، زیرا این قضیه تکمیل توانمندی نیرو‌های مسلح عراق بسیار مهم است. ما نمی‌خواهیم در همان اشتباهی که در جریان سقوط شهر‌های متعد رخ داد گرفتار آییم و تروریسم به دروازه‌های بغداد رسید».

رسول همچنین درباره نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق گفت: «ما همه کسانی را که در کنارمان بودند فراموش نمی‌کنیم که از جمله آن‌ها جمهوری اسلامی ایران است که از همان ابتدای ورود داعش و و رسیدن آن به اطراف شهر بغداد به کمک عراق آمدند».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار