کد خبر: 1013914
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان خراسان رضوی؛
افتتاحیه سلسله جشن های دهه ولایت و امامت و عید غدیر استان شنبه آینده در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
حجت الاسلام سعید آخوندی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل دفتر بنیاد بیان کرد: جشن های دهه ولایت و امامت با توجه به وضعیت فعلی کشور باید به سبکی دیگر از سالهای قبل برگزار گردد، تا عید غدیر که به عنوان بزرگترین عید شیعیان هست گرامی داشته و شور و شعف در جامعه جاری شود و هم سلامتی همگان حفظ شود.
وی گفت: دهه ولایت در استان با شعار بهترین عید نامگذاری شده است.
آخوندی برنامه های جمع بندی شده با نخبگان، فرهیختگان، دستگاه ها و نهادها را اینگونه تشریح کرد: برنامه های شعائری راه اندازی 5 کارناوال شادی با ماشین های سنگین و چندین کارناوال با ماشین های سبک و مداحی های سیار در 110 نقطه از شهر مشهد و 45 کاروان برای شهرستان ها برنامه ریزی شده است.
دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان با توجه به وضعیت اقتصادی در شرایط حال و ثواب عظیم اطعام در روز عید غدیر و همچنین فرهنگ سازی گسترده آن بیان کرد: یک میلیون و 100 هزار پرس غذا با عنوان اطعام و احسان علوی در شب و روز عید غدیر پیش بینی شده است که بیشتر در مناطق محروم و حاشیه شهر توزیع می گردد.
وی ادامه داد: شهر آرایی، چراغانی و آذین بندی ورودی شهرها، میادین اصلی به ویژه میادینی که به نام امیر المؤمنین(ع) و همچنین تبلیغ در بیلبوردهای شهری از اقداماتی است که در ابتدا و طول دهه برگزار می شود.
حجت الاسلام آخوندی عنوان کرد: 110 ایستگاه صلواتی توزیع بستنی های پلمپ شده و بهداشتی در ماشین های یخچال دار با نظارت و حضور اداره بهداشت برپا می گردد.
وی برنامه های مناسکی پیش بینی شده را نیز مطرح کرد و گفت: اجرای 600 مراسم در مشهد مقدس و شهرستان ها در فضای باز، ویژه برنامه کودک و نوجوان، دو مسابقه حفظ خطبه غدیر و برداشت ها از خطبه غدیر و چاپ ۵۰۰ هزار نسخه خطبه غدیر و انتشار آن برگزار می شود.
دبیر بنیاد غدیر یکی از سنت های دیرین را زیارت سادات در روز عید غدیر برشمرد و گفت: زیارت سادات و شهدای مدافع سلامت و آسیب دیده کرونا را با هماهنگی گروه های جهادی انجام می دهیم و اگر خانواده ای به کمک در موارد مختلف داشت، این گروه ها با نام لواء علوی انجام می دهند.
وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته جمعی از خادمین حرم علوی و پرچم حرم امیرالمومنین(ع) نیز در این دیدارها حضور دارند.
آخوندی دهه ولایت امسال با شرایط بیماری کرونا عجین شده است و با توجه به مشکلات اقشار متوسط و ضعیف جامعه و مواسات گفت: کسانی که توانمندی کمک و یاری به نیازمندان را دارد و صاحب خانه هایی که اجاره خانه نگیرد و یا تخفیف به مستاجران دهد، می توانند عضو نهضت خدمت رسانی شوند.
دبیر بنیاد بین المللی غدیر برنامه های معارفی ویژه دهه ولایت را برگزاری پویش ها و تولید محتوا و پاسخ به شبهات غدیر در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: طی ۱۰ شب ،۱۰ مراسم در ۱۰ محله با پوشش رسانه ای را برای محلات داشته باشیم و فضای شاد ایجاد کنیم که تبسم و شادی بسیار سفارش شده است.
ویژه برنامه تلویزیونی به مدت پنج شب از شبکه استان نیز پخش می شود.
آخوندی در پایان تاکید کرد: جشن های عید غدیر به صورت مردمی و هیئتی و تشکلی برگزار می شود و بنیاد تنها هماهنگ کننده است و هدف ما برگزاری این اعیاد به صورت مردمی و نه نهاد و دستگاهی است و بانیان خیر مالی و یدی می توانند با مراجعه به تقاطع شهید رستمی- فرهنگسرای غدیر مراجعه و یا با شماره 733691570 داخلی 245 تماس حاصل نمایند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار