کد خبر: 1013860
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
در چهاردهمین جلسه دادگاه متهمان شرکت بازرگانی پتروشیمی از ۳۴۰ میلیون یورویی گفته شد که هیچ سندی از نحوه هزینه‌شدن آن وجود ندارد. قاضی از انتقال این پول به یکی از متهمان ارزی کشور خبر داد و مدیر عامل سابق شرکت پتروشیمی هم این انتقال را به مرجان شیخ‌الاسلامی نسبت داد. از دیگر بخش‌های جالب این دادگاه این بود که على اشرف ریاحى قبل از فرار با پاسپورتی دیگر!، علیه وزیرسابق که پدرخانمش (نعمت‌زاده) است، مستنداتی در راستاى تسویه‌حساب خواهر خانمش (شبنم نعمت‌زاده) در بحث دارویى ارائه کرده‌بود.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

مدیرعامل: مدیرمالی همه‌کاره بود

قاضى مسعودى‌مقام در ابتداى جلسه دادگاه گفت: در جلسه قبل بخشی از مدافعات حمزه‌لو (مدیرعامل سابق) استماع شد و در این جلسه آنچه ایشان در باب دفاعیات مدنظر دارند با ذکر اختصار ارائه دهند.

رضا حمزه‌لو هم در جایگاه قرار گرفت و گفت: از محضر دادگاه بابت تحقیقاتى که براى کشف حقیقت انجام داده‌است، تشکر مى‌‎کنم. در جلسه گذشته عرض کردم در گرفتن اطلاعات با دشوارى مواجه بودم و هنوز هم نتوانستم اطلاعات مربوط به دوره خود را بگیرم. در دوره من پی سی سی (شرکت بازرگانی پتروشیمی) از منابع خودش مازاد پرداخت هم داشته‌است. در زمان من شرکت خصوصی شد، ولی تمام ارکان دولتی مثل حراست را همچنان حفظ کردم.

متهم ردیف اول افزود: در زمان من خیرى‌زاده مدیرمالى شرکت بود و کوچک‌ترین دخالتى در اختیاراتى که ان‌پی‌سی (شرکت ملی پتروشیمی) به او داده‌بود، نکردم. قبل از آمدن من، مدیرعامل وقت شرکت نامه‌اى را به ان‌پی‌سی مى‌نویسد که در نهایت مصوبه‌اى صادر مى‌شود. در آنجا گفته مى‌شود اختیار مالى از مدیرعامل ساقط و به مدیرمالى واگذار مى‌شود. نعیمی، مدیر مالی شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به نامه خیری‌زاده دستور می‌دهد، ارز‌ها را ریال کنید، بنابراین مجوز تبدیل ارز به ریال صادر می‌شود که این مجوز قبل از حضور من بود.

فساد در دوران حمزه‌لو پایه‌ریزی شد

حمزه لو خطاب به نماینده دادستان گفت: اگر قرار باشد کسى را بیاورید اینجا و از او سؤال کنید که ارز‌ها چه شد، تمام هیئت مدیره قبل از من باید به اینجا بیایند.

در این بخش از جلسه دادگاه نماینده دادستان هم گفت: حمزه‌لو از ابتدا به دفاع از خود شروع کرد و باید گریزى از بدو مدیریت او بزنم. شروع فعالیت مجرمانه از زمان مدیریت وى صورت گرفته و آنچه در مدیریت بعدى صورت گرفته در زمان او پایه‌ریزى شده‌بود. مسعود شاه‌حسینی افزود: حمزه‌لو خانم شیخ الاسلامى را در دو شرکت به عنوان مدیرعامل تعیین کرد. صرف نظر از اینکه در انتخاب این دو شرکت قانون تجارت رعایت نشده، حمزه‌لو با واریز وجوه به شرکت‌هاى خودش با شیخ‌الاسلامى کسب درآمد کرده‌اند. عدم ورود ارز حاصل از صادرات به کشور نتیجه‌اى مى‌تواند در پی داشته باشد که آثارش را اکنون مى‌بینیم، بخشی از این عدم ورود ارز در زمان شما صورت گرفته است.

افشاگری علیه نعمت‌زاده‌ها

قاضی مسعودی‌مقام هم خطاب به حمزه‌لو گفت: در مورد ارزى که به شما و شیخ‌الاسلامی تعلق گرفته، على اشرف ریاحى بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگرى! از کشور فرار کرده‌است. این فرد حتى علیه وزیرسابق که پدرخانمش است مطالبى در راستاى تسویه‌حساب شبنم نعمت‌زاده در بحث دارویى ارائه کرده و مستنداتى که ارائه شده از ناحیه شرکا و معاونان شما بوده و مستندات راستى‌آزمایى شده‌است. این فرد یکسرى مستندات مهم ارائه کرده‌است. حمزه‌لو هم گفت: منابع ارزى عظیمى دستم بود و مى‌توانستم هر کارى مى‌خواهم بکنم، ولی حفاظت کردم!

قاضی هم گفت: مستندات حاکی است ۳٤٠میلیون یورو از طریق صرافان (علی صرافان یکی از متهمان ارزی) منتقل کردید. یک سال است از شما مى‌خواهیم سند هزینه‌کردش را بیاورید و شما امتناع می‌کنید.

دست و دلبازی برای برادر و فرزند

حمزه‌لو پاسخ داد: او (علی صرافان) را نمى‌شناسم، اگر شیخ‌الاسلامى این کار را کرده (انتقال پول) باید پاسخ دهد. من نمى‌دانم او (شیخ‌الاسلامی) با چه نیتى این کار را کرده‌است.

قاضی مسعودى مقام در ادامه به خرید دو واحد ساختمان توسط متهم حمزه‌لو براى شیخ‌الاسلامی در کانادا و پرداخت‌هاى صورت گرفته به شرکت رادیاتورسازى پسر حمزه‌لو و شرکت آرمان گوشت که متعلق به برادر حمزه لو است، اشاره کرد و گفت: آن آقایى که ارز‌ها را به او دادید که الان یکى از متهمان بزرگ ارزى است (علی صرافان) و در برخى جا‌ها با نیازآذری، امان کى و... مراوده داشته، همان آدم این پول‌ها را جا به جا کرده‌است.

قاضی افزود: شما باید ثابت کنید ٣٤٠ میلیون یورو مستند به پرداخت‌های خارجی برای شرکت وجود داشته‌است، در حالی که یکسال به شما زمان دادیم، اما هنوز نتوانستید سند بیاورید. شما یک هفته وقت دارید سند بیاورید.

قاضى مسعودى‌مقام در پایان ضمن اعلام ختم جلسه گفت: دوشنبه آینده ۲۰ مرداد ماه در همین مکان سعى مى‌کنیم به جلسه پایان دهیم و وارد تصمیم‌گیرى نهایی شویم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
فرار با پاسپورتی دیگر!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار