کد خبر: 1013723
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه‏ ای خراسان رضوی؛
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه‏ ای خراسان رضوی گفت: نخستین ایستگاه تحقیقاتی وزارت نیرو در شهر گلبهار توسط شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در زمینی به مساحت 2000 متر مربع تاسیس و آماده تجهیز شد.

محمود ارجمند شریف با اعلام این خبر افزود: تاکنون عملیات دیوارکشی در اطراف این زمین اجرا شده و طی مذاکرات انجام شده با شرکت عمران شهر جدید گلبهار مصوب شده است این زمین به مساحت 4000 متر افزایش یابد.

وی اظهار کرد: هدف استفاده از 2000 متر اولیه زمین، تاسیس ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی لایسیمتری بوده که با افزایش مساحت زمین کاربری این ایستگاه به ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی آب و هواشناسی ارتقا خواهد یافت. همچنین برای دسترسی به امکانات و انشعابات آب، برق و گاز با ادارات ذی‏ربط مکاتبات لازم انجام شده است.

ارجمند عنوان کرد: این ایستگاه، اولین ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی سطح کشور است که می‏توان به‏عنوان پایلوت انجام شود و در صورتی‏که دستاوردهای قابل قبولی داشته باشد به شرکت‏های آب منطقه‏ای سایر استان‏ها نیز پیشنهاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اجزای مهم به‏منظور برآورد بیلان آبی استان و اندازه‏گیری تبخیر و تعرق است. اطلاعات در مورد تبخیر- تعرق در برنامه‏ریزی آبیاری و زهکشی حائز اهمیت می‏باشد. لایسیمترهای وزنی به‏عنوان یکی از دقیق‏ترین روش‏های اندازه‏گیری مستقیم تبخیر-تعرق می‏توانند مورد استفاده قرار گیرند. این ابزار اندازه‏گیری، تغییرات رطوبت خاک را مستقیما و به‏صورت دقیق اندازه‏گیری می‏کند.

گفتنی است سیدحمید میرقاسمی، به نمایندگی از دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مسئولیت تاسیس، تجهیز و راهبری این ایستگاه را بر عهده دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار