کد خبر: 1013696
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
دولت افغانستان در عمل به وعده خود مبنی بر آزادی ۵،۱۰۰ زندانی طالبان خواستار آمادگی هرچه سریعتر این گروه برای برگزاری گفتگوهای صلح بین الافغانی شد.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت افغانستان روز یکشنبه در سومین و آخرین روز آتش بس خود با طالبان اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرده است.

دفتر «شورای امنیت ملی» افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت ۳۱۷ تن دیگر از زندانیان طالبان را از زندان «پاروان» و سایر زندان‌های ولایتی آزاد کرده است که بدین ترتیب، شمار زندانیان آزاد شده طالبان به رقم ۴،۹۱۷ نفر رسید.

در این بیانیه آمده است که «آزادی زندانیان تا رسیدن به رقم کل ۵،۱۰۰ نفر- ۱۰۰ نفر بیش از تعداد مورد توافق در توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در ماه فوریه- ادامه خواهد یافت».

از سوی دیگر، گروه طالبان نیز وعده داد که با آزادی ۱،۰۰۰ نیروی امنیتی دستگیر شده افغانستان سهم خود را در تبادل زندانیان به انجام رساند.

گفتنی است که گروه طالبان سه شنبه هفته گذشته در بیانیه ای از اعلام آتش بس سه روزه به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان خبر داد و به افراد خود دستور داد که از اجرای هرگونه عملیات در این روزها خودداری کنند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز از اعلام آتش بس سه روزه از سوی گروه طالبان استقبال کرد. لازم به ذکر است که دولت افغانستان و طالبان به زودی گفتگوهای صلح بین‌الافغانی را برگزار می‌کنند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار