کد خبر: 1013646
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
ایالات نیرو‌های فدرال تحت امر ترامپ تحت فشار از صحنه اعتراضات پا پس کشیدند و به این ترتیب، از سرکوب خشونت‌بار معترضان به نژادپرستی سیستماتیک در امریکا کاسته شده و البته همین هم جان تازه‌ای به اعتراضات بخشید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: هزاران معترض امریکایی در تجمعی مسالمت‌آمیز در مرکز شهر پورتلند در ایالت اورگان تجمع کردند و همچون ۶۰ روز گذشته شعار‌هایی از جمله «جان سیاهپوستان مهم است» و «از جان سیاهپوستان دفاع کنید» سر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ان‌بی‌سی نیوز، در جریان اعتراضات شبانه پنج شنبه و جمعه، از حضور مأموران فدرال که از اوایل ژوئیه تلاش می‌کردند با شلیک گاز اشک‌آور و مهمات غیر کشنده علیه معترضان آن‌ها را از مقابل دیوان فدرال پورتلند متفرق کنند، کاسته شده بود. تنش‌ها از زمان اطلاع‌رسانی روز چهار شنبه مبنی بر عقب‌نشینی نیرو‌های فدرال از حراست دیوان فدرال پورتلند عمدتاً آرام شده است؛ این توافقی است که مقام‌های اورگان امید دارند بتواند از تنش میان مأموران اجرای قانون و معترضانی که وعده دادند تا خروج کامل این نیرو‌ها به اعتراضات‌شان ادامه دهند، بکاهد.

دیوان فدرال پورتلند، از ژوئیه که دولت ترامپ افسران عضو وزارت امنیت کشور امریکا را به بهانه حفاظت از اموال فدرال اعزام کرد، صحنه اعتراضات شبانه شده است. پیش از ورود مأموران فدرال، معترضان روی خشونت پلیس، نژادپرستی سیستماتیک و جنبش جان سیاهپوستان مهم است، متمرکز بودند، اما بعد از خودنمایی این افسران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب ناآرامی‌ها، تنش‌ها اوج گرفت.

در بیشتر روز‌های جولای، اعتراضات مقابل ساختمان این دادگاه که هر شب به خشونت ختم می‌شد، در ابتدا با تجمع مسالمت‌آمیز، شعار و خواندن سرود آغاز می‌شد، اما در نهایت به شلیک گاز اشک‌آور می‌رسید. چهار شنبه گذشته کیت براون، فرماندار اورگان اعلام کرد مأموران فدرال از حضور خودشان در مرکز پورتلند می‌کاهند و مسئله کنترل جمعیت را به پلیس ایالتی و محلی می‌سپارند. افسران امنیت داخلی در اعتراضات شبانه پنج شنبه و جمعه حضور نداشتند. تا شامگاه جمعه، مانع حفاظتی که معترضان را از افسران امنیت داخلی امریکا جدا می‌کرد، با بادکنک و پرچم‌های واژگون شده امریکا که به هم دوخته شده بودند و علامت «بی‌ال‌ام» (جنبش جان سیاهپوستان مهم است) در میانه آن نقاشی شده بود، تزئین شد.

با وجود کاهش تنش‌ها، ترامپ جمعه شب وعده داد این نیرو‌های فدرال را تا زمانی که پلیس محلی بتواند «آنارشیست‌ها» و «آتش‌افروزان» را کاملاً پاکسازی کند، در پورتلند نگاه دارد. با این حال، فرماندار اورگان در پیامی گفت: جهان پورتلند را نگاه کرد. این چیزی است که آن‌ها دیدند؛ نیرو‌های فدرال مرکز شهر را ترک کردند، مقام‌های محلی از آزادی بیان حفاظت کردند و مردمان اورگان از جنبش جان سیاهپوستان مهم است، برابری نژادی و پاسخگو بودن پلیس از طریق اعتراضاتی مسالمت‌آمیز و غیر خشونت‌بار حمایت کردند. پلیس پورتلند شنبه در بیانیه‌ای همچنین اعتراضات اخیر را عمدتاً مسالمت‌آمیز توصیف کرد. پلیس پورتلند اعلام کرد: در طول شب و بامداد روز بعد جمعیت کاملاً مطیع بودند. برخی آتش روشن کردند، از حفاظ مقابل دادگاه فدرال بالا رفتند، اشیایی پرتاب کردند و شعار دادند. بیشتر اوقات آن‌ها کنار هم ایستادند و در گروه‌های کوچک صحبت می‌کردند. هیچ برخوردی میان پلیس و جمعیت رخ نداد. اعتراضات عصر شنبه با چندین تجمع در سراسر پورتلند ادامه یافت.

بایدن: کادر درمان تجهیزات ندارد، ترامپ بازی می‌کند

جو بایدن و دونالد ترامپ در حال آماده شدن برای انتخابات نوامبر هستند و از هیچ فرصتی برای مورد سؤال قرار دادن کارزار ریاست جمهوری یکدیگر دست نمی‌کشند. در آخرین جنگ لفظی بین این دو، جو بایدن در توئیتر به انتقاد از دولت ترامپ پرداخت و گفت که ترامپ به خوبی کارش را انجام نمی‌دهد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت «meaww»، جو بایدن در توئیترش نوشت: «مزایای افزایش یافته بیکاری برای میلیون‌ها نفر، در عرض یک شب به پایان رسیده است. ما برنامه آزمایش ملی مؤثر یا برنامه‌ای برای کنترل ویروس نداریم. کارکنان سلامت ما هنوز از تجهیزات حفاظت شخصی کافی برخوردار نیستند. گلف بازی کردن‌های آخر هفته کافی است، آقای رئیس‌جمهور! کارت را انجام بده!» نامزد پیش‌فرض دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، در توئیتی دیگر این پرسش را مطرح کرد که اگر دونالد ترامپ بار دیگر به کاخ سفید بیاید، چه بر سر ایالات متحده خواهد آمد. او نوشت: «اگر ما چهار سال دیگر در کاخ سفید به دونالد ترامپ اجازه حضور بدهیم، او برای همیشه شخصیت این کشور را تغییر خواهد داد. نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین چیزی اتفاق بیفتد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار