کد خبر: 1013491
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات راهبردی ایران و روسیه و نقطه عطف خواندن دیدار مهم پوتین با مقام معظم رهبری در تهران، بر لزوم افزایش سطوح همکاری‌های همه جانبه دو کشور از جمله همکاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد و گفت: مجلس یازدهم آمادگی دارد همکاری‌های پارلمانی گسترده‌ای با روسیه داشته باشد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: لئونید اسلوتسکی، فرستاده رییس دوما و رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه عصر امروز (شنبه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار سطح همکاری‌های سیاسی ایران و روسیه را مناسب دانست و گفت: دو کشور فرصت‌های مشترکی پیش رو دارند که می‌توان از آن‌ها به نفع ملت‌ها بهره برد.

قالیباف ضمن تاکید بر لزوم تحقق کامل همکاری‌های راهبردی بین دو کشور، اظهار کرد: انتظار می‌رود دو کشور به همه ابعاد روابط از جمله فرصت‌های اقتصادی تحاری مشترک توجه بیشتری داشته باشند.

وی روند همکاری ایران و روسیه در کمک به مبارزه با تروریسم در سوریه را خوب ارزیابی کرد و افزود: بر این اساس با الگوگیری از همکاری‌های امنیتی، می‌توان همکاری‌های مشترک در سایر زمینه را تقویت کرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم شورای اسلامی آمادگی دارد همکاری‌های پارلمانی گسترده‌ای با روسیه داشته باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم همتایان روس نیز با عزم جدی نسبت به پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور کمک شایانی کنند و دو طرف برای دستیابی به این مهم نیازمند فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها هستیم.

در ادامه این دیدار، لئونید اسلوتسکی ضمن تبریک انتخاب قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، از شروع بکار دوره جدید مجلس شورای اسلامی در ایران ابراز خرسندی کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه با اشاره به اینکه حضورش در ایران همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا بیانگر اهمیت روابط فی مابین ایران و روسیه است، گفت: با همکاری کمیته‌های تخصصی پارلمانی دو کشور می‌توانیم اجلاس‌های مشترک در زمینه‌های سیاسی، انرژی و اقتصادی برگزار کنیم؛ در واقع مجالس دو کشور می‌توانند به تدوین پروژه‌های ملی و همکاری‌های راهبردی فی مابین کمک شایانی کنند.

اسلوتسکی با تاکید بر افزایش سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه دریای خزر، افزود: همکاری مشترک با ایران، مورد تاکید جدی رییس جمهوری روسیه است.

در پایان رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه از قالیباف برای سفر به روسیه دعوت بعمل آورد.

براساس این گزارش، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه تابلوی سیاه قلم منقش به تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین نمونه‌ای از تجهیزات پزشکی از جمله کیت‌های تشخیص کرونا را به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار