کد خبر: 1013225
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
به مناسبت سالروز صدور اعلاميه مشترك علما در تاييد مرجعيت حضرت امام خميني(ره)؛
به مناسبت سال روز صدور اعلاميه مشترك علما در تاييد مرجعيت حضرت امام خميني(ره)، نمایشگاهی از کتب خطی، اسناد، عکس و نقاشی آیات عظام و علما در موزه قرآن و هداياي مقام معظم رهبري آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این نمایشگاه آثاری همچون کتب خطی، اسناد، عکس و نقاشی با موضوع آیات عظام و علما به نمایش در آمده است. کتب خطی به دستخط شیخ حرعاملی، شیخ بهایی و پدر بزرگوارشان(شیخ عزالدین حسین بن عبدالصمدحارثی عاملی)، علامه مجلسی، ملامحسن فیض کاشانی، قاضی محمد سعید قمی و اسنادی با دستخط حضرت امام خمینی، مقام معظم رهبری و پدر بزرگوارشان از جمله آثاری است که در این نمایشگاه در معرض دیدی بازدید کنندگان قرار گرفته است.

 کتب خطی دستخط ایات عظام مرعشی نجفی، سید محمدهادی حسینی میلانی، فاضل موحدی لنکرانی، سید محمد علی و سید محسن طباطبایی حکیم، خویی، محمد علی قاضی طباطبایی، محمدرضا کلباسی از دیگر اثار نفیسی بود که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

از دیگر آثار این نمایشگاه به نقاشی از تمثال و زندگی نامه آیات عظام و علمایی همچون مقام معظم رهبری، میرزا مهدی اصفهانی، هاشم قزوینی، مجتبی قزوینی، ملاهادی سبزواری، میزا جوادآقا تهرانی، آخوند خراسانی، مدرس یزدی، میرزا علی فلسفی، حسنعلی مروارید می توان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همراهی حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در اولین روز از افتتاح این نمایشگاه از آن بازدید به عمل آوردند.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا سیزدهم مرداد ماه همه روزه از ساعت 8 تا 12 به موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن موزه کوثر، مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار