کد خبر: 1013013
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
شهردار منطقه ۴ مشهد در پاسخ به درخواست‌های مردمی ۱۳۷ خبر داد:
شهردار منطقه ۴ مشهد گفت: وجود پلاک‌های ریزدانه، عاملی مهم برای افزایش تخلفات ساختمانی در منطقه چهار بوده است که مشوق‌هایی برای تجمیع املاک ریزدانه تعیین شده است.

غلامرضا غلامی که در ادامه طرح نهضت پاسخگویی، از محل دفتر کار خود، پاسخگوی تماس های شهروندان تماس گیرنده با 137 بود، در مورد مهمترین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان اظهار کرد: بیشترین مشکل مطرح شده از سوی شهروندان، در حوزه نظارت بر ساخت و سازها بوده است زیرا در این حوزه شاهد آن هستیم که برخی افراد بعد از دریافت پروانه ساختمانی، متاسفانه یا اقدام به ساخت طبقه مازاد کرده و یا پارکینگ مجتمع خود را تبدیل به مسکونی و تجاری می کنند.
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی منطقه چهار، وجود املاک ریزدانه است لذا افراد وقتی بیشتر از پروانه ساختمانی صادر شده دست به ساخت و ساز می زنند، نمی توانند پارکینگ مورد نیاز را تامین کنند، در این راستا مشوق برای تجمیع املاک ریزدانه قرار داده ایم که در ازای تجمیع املاک ریزدانه، به آن ها طبقه مازاد برای ساخت و ساز تعلق می گیرد زیرا در صورت تجمیع، هم پارکینگ مورد نیاز تامین می شود و هم ساختمان های زیباتری ساخته خواهد شد.

شهردار منطقه چهار مشهد با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی این منطقه بیش از دو برابر میانگین تراکم جمعیتی مشهد است، بیان کرد: در حوزه فضای سبز هم که خواسته دیگر شهروندان از منطقه چهار در تماس با 137 بوده است، اقدامات متعددی صورت گرفته است تا سرانه فضای سبز این منطقه از پنج و نیم متر افزایش یافته و به سرانه شهر مشهد نزدیک شود. در همین راستا دو پارک خطی در سال جاری به بهره برداری رساندیم و چند طرح دیگر نیز در محدوده خیابان های حسینی محراب و طبرسی با خرید زمین های مورد نیاز در دست انجام است.

غلامی خاطرنشان کرد: در حوزه رفت و روب و نظافت معابر نیز، با توجه به تراکم زیاد جمعیتی، خوشبختانه جمع آوری زباله با مشکلی مواجه نیست اما رعایت نظافت محله از سوی برخی از شهروندان نیازمند فرهنگسازی است، زباله گردها و کارتن خواب ها نیز در این منطقه جولان می دهند که این معضل خود باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه رفت و روب و نظافت سطح محله می شود که در این حوزه نیز اقدامات و برخوردهای لازم در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار