کد خبر: 1012992
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه رضوی؛
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از برداشت ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع این مجموعه خبر داد.

حسن جمشیدی بیان کرد: در سال زراعی 99-98 مساحت هزار و 250 هکتار از اراضی کشت و صنعت مزرعه نمونه به کشت گندم اختصاص داده شد.
وی افزود: در کشت سال زراعی جاری از ارقام پیشگام، سیروان، فلات، گاسکوژن و رخشان استفاده شد که از ویژگی هایی همچون سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه، مقاومت به سرما و شرایط نامساعد، راندمان تولید بالا، نیاز آبی مناسب و... برخوردار بوده اند.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه با اشاره به آبیاری حدود 700 هکتار از مزارع گندم این مجموعه با استفاده از روش های نوین(تیپ) تصریح کرد: آبیاری این اراضی به دو روش قطره ای و سنتی انجام شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز 475 هکتار از هزار و 315 هکتاری که به کشت گندم اختصاص داده شده بود، با استفاده از سیستم های جدید آبیاری شده است.
جمشیدی درباره مزیت های سیستم آبیاری قطره ای خاطرنشان کرد: تراکم مطلوب بوته ها در واحد سطح یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده راندمان تولید به شمار می رود که با استفاده از این روش شاهد تراکم مطلوبی بوده ایم.
وی ادامه داد: همچنین استفاده از سیستم های آبیاری نوین موجب یکنواختی در توزیع رطوبت در زمین و در نتیجه سبز شدن یکنواخت بوته ها می شود.
جمشیدی افزود: علاوه بر این، سامانه های جدید آبیاری ضمن کاهش مصرف آب در واحد سطح و افزایش راندمان تولید، از همه مهم تر به حفظ منابع آب زیرزمینی کمک می کند.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه، افزایش سطح سیستم آبیاری قطره ای را یکی از نقاط قوت کشت غلات در اراضی این مجموعه در سال زراعی جاری عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار