کد خبر: 1012979
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به معضل تکدی‌گری و کودکان کار، گفت: شناسایی و انسداد عوامل بروز این ناهنجاری‌ها مهم‌تر از رسیدگی به جامعه هدف است و لازم است محافل علمی و دانشگاهی به شکل علمی به این حوزه ورود کنند.

علی بدر شکوهی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی، افزود: از دانشگاه‌ها و مجامع علمی انتظار داریم راهکارهای عملیاتی برای زدودن چهره استان از این پدیده‌های نامطلوب را ارایه کنند.
 
وی با قدردانی از تلاش‌های موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه حمایت از نیازمندان تأکید کرد: باید اعتبار تبریز، شهر بدون گدا و استان اولین ها را بواسطه  هم افزایی و همکاریی مردم و دستگاه های اجرایی حفظ کنیم.
 
شکوهی با اشاره به حضور متکدیان غیربومی در تبریز در روزهای اخیر و ضرورت سازمان‌دهی این موضوع با همکاری نیروی انتظامی، گفت: طبق قانون، رسیدگی به متکدیان جزو وظایف ذاتی شهرداری است و شهرداری‌ها باید در راستای جمع آوری و توانمندسازی متکدیان با ارگان‌های حوزه های اجتماعی نهایت همکاری را داشته باشند.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین بر حفظ آبرو و شخصیت اجتماعی افراد در حوزه کمک به نیازمندان تأکید کرد و گفت: استانداری سامانه‌ای را برای ثبت سوابق متکدیان طراحی کرده است که در آن بصورت آنلاین آمار و اطلاعات این حوزه جمع‌آوری خواهد شد.
 
فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با پدیده کودکان کار و ساماندهی متکدیان، از افزایش محسوس پدیده کودکان کار در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بیشتر کودکان کار از مشکلاتی از قبیل طلاق والدین و یا مشکلات اقتصادی رنج می برند که بهزیستی استان توانسته است با همکاری موسسات خیریه و نهادهای ذیربط بخش قابل توجهی از این کودکان را تحت پوشش قرار داده و به کانون خانواده و زندگی عادی برگرداند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر