کد خبر: 1012967
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
مدیر عامل پالایشگاه نفت استات اصفهان:
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 1398، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی وهمزمان به صورت آنلاين از شبكه اينترنتي، در محل سالن آمفی تئاتر شهرک شهید محمد منتظری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،در این مجمع که با حضور دارندگان 79.35 درصد از سهامداران به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، پرداخت مبلغ 400 ریال سود خالص هر سهم بابت عملکرد سال مالی 1398 این شرکت به تصویب رسید و مقرر شد باقیمانده به مبلغ 20.236.658 میلیون ریال نیز پس از کسر پاداش عملکرد هیئت مدیره، به عنوان سود تخصیص نیافته در حساب های شرکت لحاظ شود.

مجمع با بيشترين آراء به هیأت مدیره اجازه داد با رعایت صرفه و صلاح شرکت به تشخیص خود و در راستای تکالیف اجتماعی برای حمایت از پروژه هایی نظیر پروژه های حفاظت از محیط زیست، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و سایر سازمان های ذیصلاح قانونی به صورت بلاعوض یا تسهیلات خارج از آیین نامه معاملاتی شرکت و همچنین پروژه های آبرسانی با لحاظ مصوبات هیات دولت و کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و همچنین کارگروه استانی سازگاری با کم آبی و سایر مکاتبات دریافتی در این خصوص ازطریق مراجع ذیربط استانی تا سقف ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کند که سقف ۳۵۰میلیارد ریال آن برای پروژه تامین آب مورد نیاز شرکت از خلیج فارس و تتمه مصوبات کارگروه ملی استانی سازگاری با کم آبی تامین آب پایدار شرکت و ۳۰۰میلیارد ریال دیگر برای سایر فعالیت های اجتماعی است.

همچنین هیات مدیره مکلف شد راهکارهای علمی و اجرایی کاهش آب مصرفی شرکت و همچنین شناسایی، جایگزینی و استفاده از سایر منابع آبی را پیگیری و اتخاذ تصمیم کند.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ابتدای این جلسه با بیان این که ادامه فعالیت پالایشگاه اصفهان در گرو راه اندازی واحدهای گوگردزایی است و تمامی فرآورده های نفتی این شرکت تا سال 1404 بر اساس استانداردهای یورو 4 و 5 تولید خواهد شد گفت: در حال حاضر تمامی بنزین تولیدی این شرکت که روزانه حدود 12 میلیون لیتر بوده منطبق با استاندارد یورو 5 است.

مرتضی ابراهیمی با اشاره به این که از حدود 22 میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این شرکت فقط حدود 2 میلیون لیتر آن اساس استاندارد یورو 4 است افزود: با بهره برداری واحد تصفیه گازوئیل این شرکت در بهار سال 1400 تمامی گازوئیل پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد یورو خواهد شد.

او با بیان این که قرار داد ساخت واحد گوگرد زدایی از نفت کوره این شرکت توسط یک شرکت ایرانی امضاء شده است گفت: این پروژه به دلیل پیچیدگی های خاصی که دارد تا 4 سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: با راه اندازی واحد مزبور، تمامی فرآورده های نفتی آن بر اساس یورو 4 و 5 تولید می شود و معضل زیست محیطی پالایشگاه اصفهان رفع خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه با بیان این که با بهره برداری واحد گرانول سازی گوگرد پالایشگاه اصفهان، و با رعايت تمام استاندارد هاي  زيست محيطي و با موافقت سازمان حفاظت از محيط زيست واحد هاي گرانول سازی گوگرد و حلال ها از فهرست آلایندگی خارج شده است.

وي  با بیان این که پالایشگاه اصفهان برای تامین آب مورد نیاز واحدهای عملیاتی خود به ساخت ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه پساب شاهین شهر با ظرفیت حدود 700 متر مکعب اقدام کرده است گفت: در حال حاضر حدود 400 متر مکعب پساب شاهین شهر از طریق ایستگاه پمپاژ به این تصفیه خانه منتقل و پس از تصفیه در فرایند تولید استفاده می شود.

او یکی دیگر از اقدام ها این شرکت برای کاهش مصرف آب در پالایشگاه اصفهان در بحران کم آبی حاکم بر کشور، به روز رسانی برج های خنک کننده برای جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب و همچنین استفاده از برق سراسری در واحدهای عملیاتی اعلام کرد و افزود: این شرکت برای تامين برق مورد نياز واحدهای عملياتی خود و کاهش آب مصرفی به خريد 60 مگاوات برق از شبکه سراسری اقدام کرده است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که پالایشگاه اصفهان در حال حاضر 16 مگاوات برق از شبکه سراسری دریافت می کند گفت: به ازای تولید هر مگاوات برق،  6 تُن آب مصرف می شود که با احتساب 16 مگاوات برق دریافتی از شبکه سراسری، حدود 80  متر مکعب آب در ساعت صرفه جویی شده است و با بهره برداری واحدهای جدید و استفاده کامل از برق شبکه سراسری، 300 تا 400 متر مکعب آب در ساعت  در پالایشگاه اصفهان صرفه جویی خواهد شد.

ابراهیمی افزود: ارز حاصل از صادرات محصولات شرکت پالایش نفت اصفهان رقم چشمگیری نیست که آن به طور مستقیم صرف خرید تجهیزات مورد نیاز برای طرح های در حال اجرای شرکت می شود.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان، چشم انداز شرکت پالایش نفت اصفهان در افق سال 1400 را سرآمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی کشور اعلام کرد و افزود: با بهره بردای از طرح های بهبود فرایند تولید، این چشم انداز محقق خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر