کد خبر: 1012955
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
پیام وحشت زده تل‌آویو به حزب‌الله
«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» به فلج شدن منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی از ترس واکنش حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: «متأسفانه (سید حسن) نصرالله ثابت کرد به حرفی که می‌زند، عمل می‌کند و چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان.»
سرویس بین الملل جوان آنلاین: حادثه امنیتی خودساخته رژیم اشغالگر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی با این ادعا که عملیات حزب الله را عقیم گذاشته، نتوانست جلوی بیانیه حزب الله را بگیرد؛ بیانیه‌ای که ضمن رد هرگونه دخالت در این حادثه وعده انتقام را تکرار کرده بود تا وحشت در جان صهیونیست‌ها ادامه یابد. حالا رسانه‌های رژیم صهیونیستی از پیام دوباره این رژیم به حزب‌الله خبر می‌دهند که درگیری نمی‌خواهند. در واقع پیام اول به حزب‌الله قبل از حادثه نمایشی روز دوشنبه و در جهت باور پذیرتر کردن آن برای مخاطب بود. پیام دوم، اما در عین حال که ژست ترک مخاصمه برای صهیونیست‌ها را هدف‌گیری کرده است، تهدید هم در خود دارد که اگر حزب الله انتقامش را عملی کند، چنین و چنان می‌کنند، مگر وحشتشان را زیر وحشیگری‌شان پوشانده باشند و در نهایت مخاطبان را راضی کنند که تل آویو مصلحی است که سازش را نه از سر زبونی بلکه از موضع قدرت در پیش گرفته است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت دیروز نوشت: تل آویو از طریق مقام‌های بین‌المللی این پیام را به حزب‌الله داده که نمی‌خواهد حادثه امنیتی عصر دوشنبه به جنگ تمام عیار تبدیل شود. رژیم صهیونیستی برای حفظ آبرو ادعا کرده است که آمادگی دارد در صورت وخیم شدن اوضاع «ضربه سختی» وارد کند و دولت‌های سوریه و لبنان را مسئول آن می‌داند‎. با وجودی که حزب‌الله در بیانیه‌ای هر نوع درگیری با صهیونیست‌ها را تکذیب کرد، اما رسانه‌های اسرائیلی همچنان تلاش کردند با شاخ‌و برگ دادن به دروغ‌های خود آن را باورپذیر کنند، گرچه حتی مخاطبان صهیونیست هم آن را باور نکردند. بررسی کامنت‌هایی که در ذیل گزارش میدانی یکی از رسانه‌های صهیونیستی درباره حادثه دیروز ثبت شده خود بیانگر آن است که حتی مخاطبان اصلی رژیم صهیونیستی یعنی جامعه این رژیم هم دروغ‌هایش را باور نمی‌کنند.

همین مسئله باعث شد روزنامه یدیعوت آحارانوت بیانیه حزب‌الله را هم در صفحه خود درج و به‌نقل از حزب‌الله تأکید کند، این دشمن وحشت‌زده و فرسوده است که با خود درگیر شده‌است!

جنوب لبنان عصر دوشنبه شاهد تنش نظامی بود به این شکل که ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه رصد تحرکات برخی از نیرو‌های حزب‌الله برای نفوذ به منطقه، پایگاه‌هایی در اطراف مزارع شبعای اشغالی را هدف قرار داد، در مقابل حزب‌الله هر گونه تلاش برای نفوذ یا درگیری در این منطقه را تکذیب کرد. در بیانیه حزب الله آمده است: «اظهارات درباره شهید شدن و زخمی شدن رزمندگان مقاومت در عملیات بمباران در اطراف مواضع اشغالگران به هیچ عنوان درست نیست. ادعا‌های اشغالگران تلاشی برای ابداع پیروز‌های دروغین و توهم‌آمیز است. تا به این لحظه، هیچ‌گونه درگیری یا شلیکی از سوی مقاومت اسلامی در حوادث امروز صورت نگرفته است، بلکه شلیک‌ها تنها از یک سو بود آن هم دشمن ترسو، نگران و مشوش.»

اعتراف صهیونیست‌ها به خوش قولی نصرالله

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» به فلج شدن منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی از ترس واکنش حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: «متأسفانه (سید حسن) نصرالله ثابت کرد به حرفی که می‌زند، عمل می‌کند و چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان.»

به گزارش المیادین، لیبرمن در ادامه گفت: «یکی از نیرو‌های حزب‌الله در دمشق کشته شد و کل شمال (سرزمین‌های اشغالی) فلج شده است.»

آموس هارئیل، سردبیر مسائل نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: «اگرچه درگیری روز گذشته از سوی حزب الله تکذیب شد، اما ارزیابی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بازی برای حزب‌الله تمام نشده و حمله دیگری را تدارک خواهد دید.» وی افزود: «حزب‌الله هر بار که می‌خواهد با ارتش اسرائیل تسویه حساب کند، آن را از پیش می‌گوید.» هارئیل با اشاره به فرمول بازدارندگی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله سال گذشته میلادی ایجاد کرد، گفت: «به قول نصرالله در واکنش به هر عملیاتی که در آن طی حمله‌ای به سوریه یکی از نیرو‌های ما کشته شود، پاسخی از سوی لبنان داده خواهد شد.» او افزود: این منطقه خالی از سکنه و به دور از تجمع‌های شهری است و امکان مهار هر اتفاقی به دور از رسانه‌ها و توجه‌ها وجود دارد. این منبع در ادامه تأکید کرد: «این اطلاعات از کانال‌های مختلفی در لبنان به دست آمده‌اند و تأکید دارند که پاسخی نظامی در راه است و تنها مسئله زمان آن مطرح است.» از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در واکنش به حادثه روز دوشنبه گفت که هر گونه حمله آتی با واکنش قاطع مواجه خواهد شد. او گفت: «من به نصرالله توصیه می‌کنم این اشتباه را نکند.» سخنانی که نشان می‌دهد رهبری صهیونیست‌ها می‌داند که نمایش روز دوشنبه اثری در عزم و اراده مقاومت نداشته و انتقام در راه است. همچنین بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: «یک گروه مسلح با هدف آسیب رساندن به ارتش وارد «اسرائیل» شد، اما ارتش با این حوادث حرفه‌ای برخورد و تلاش کرد، هیچ آسیبی به نظامیان مرزها، «کشورش» و حاکمیت وارد نشود.»

وی تأکید کرد: «لبنان و سوریه مسئولیت هرگونه عملیاتی را که از خاکشان آغاز می‌شود، برعهده دارند. هر کاری انجام دهند پاسخی دردناک دریافت خواهند کرد. به صراحت می‌گویم ارتش اسرائیل برای هر پاسخی آماده است.» با وجود چنین لحن تهدید آمیزی حس اصلی موجود در این سخنان نگرانی است. جروزالم‌پست با بیان اینکه تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد، نوشت: «دستگاه نظامی [اسرائیل]از اینکه هنوز ممکن است حزب‌الله به ارتش [اسرائیل]حمله کند، نگران است.» بر اساس گزارش این روزنامه نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تهدید‌های حزب‌الله را بسیار جدی گرفته‌اند و به دلیل نگرانی از اینکه طی روز‌های آینده پاسخ دیگری در راه باشد، در حالت هشدار هستند. سامانه‌های پدافند موشکی گنبد آهنین چند روز پیش توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز جنوبی لبنان مستقر شد و همچنین جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم در حالت آماده‌باش قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار