کد خبر: 1012682
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از مجموعه کارگزاران نظام باید یک حرف بشنوند و باید مردم ببینند که مسئولان جمهوری اسلامی در تمام قوا یکپارچه هستند و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند و مردم غیر از این را از ما نمی‌پذیرند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمد باقر قالیباف امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور، گفت: عادت بنده در محیط کاری همواره این بوده است که فقط در دوران تودیع و معارفه مسئولان را نمی‌بینم و قطعاً این جلسه، جلسه اول و آخرم نخواهد بود و حتماً به صورت مرتب و متناوب به دیوان محاسبات خواهیم آمد و کنار مسئولان دیوان محاسبات خواهیم بود و حرف‌های آنان را می‌شنویم.

وی افزود: از زحمات عادل آذر که از مدیران کارآمد کشور است، تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از زحمات فیاض شجاعی دادستان سابق دیوان محاسبات هم تقدیر و تشکر می‌کنم و برای رئیس و دادستان جدید دیوان محاسبات کشور آرزوی توفیق دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم در زمانی شکل گرفته که کشور در یک شرایط خاص و سختی است و مردم ما سختی‌هایی را تحمل می‌کنند و شک نکنید که این تحمل از نجابت مردم است و، چون آنان در سایه نظام اسلامی هستند، برای انقلاب اسلامی و کشورشان سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

قالیباف افزود: در کنار این سختی‌ها مردم توقعاتی از ما دارند. اولین توقع آنان این است که ما مشکلات را به هم دیگر پاس ندهیم.

وی بیان کرد: مردم مجموعه حاکمیت را یکپارچه می‌دانند و مجموعه نظام جمهوری اسلامی را یکپارچه می‌بینند و از هیچکدام از ما حتی اگر حرف منطقی و قانونی بزنیم و بگوییم که فلان کار وظیفه ما نیست، نمی‌پذیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم از مجموعه کارگزاران نظام باید یک حرف بشنوند و باید مردم ببینند که مسئولان جمهوری اسلامی در تمام قوا یکپارچه هستند و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند و مردم غیر از این را از ما نمی‌پذیرند.

قالیباف متذکر شد: حضرت آقا فرمودند که مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی است و مردم از این مجلس انقلابی انتظار و امید دارند و ما وظیفه داریم که در این شرایط از مردم گره گشایی کنیم.

وی گفت: نظارت بر خط اهمیت دارد و مشکلات تصمیم گیری و تصمیم سازی با هوشمند سازی حل و فصل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اجرا کار ما نیست، اما اگر دستگاه‌های اجرایی قانون را اجرا نمی‌کنند، ما باید مطالبه کنیم که اجرا کنند و اگر هم در جایی خلاء قانونی وجود دارد وظیفه مجلس آن است که قانون به تصویب برساند تا مشکلی در اجرا وجود نباشد.

قالیباف تصریح کرد: همه امروز می‌دانند که علل اصلی مشکلات اقتصادی ما در نحوه تصویب بودجه است و بر این اساس اصلاح ساختار بودجه اهمیت زیادی دارد و این مسئله مطالبه صریح مقام معظم رهبری است و باید عملیاتی شود.

وی گفت: بیش از ۲۰ ماه از آن روز می‌گذرد و متاسفانه گامی در جهت اصلاح ساختار بودجه برداشته نشده است و تردیدی وجود ندارد که دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه، اگر کنار هم قرار گیرند می‌توانند اصلاح ساختار بودجه را محقق کنند و باید در این راستا گام بردارند.

قالیباف با بیان اینکه انتخاب رئیس دیوان محاسبات بر اساس قانون پیش رفت، گفت: ما آیین نامه داخلی داریم و کمیسیون برنامه و بودجه مسئولیت این کار را برعهده دارد و رقابت جدی و مومنانه‌ای اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: رقابتی بسیار جدی، اساسی و مومنانه‌ای را برای ریاست و دیوان محاسبات کشور شاهد بودیم که بنده به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی از انتخاب رئیس و دیوان محاسبات کشور حمایت می‌کنم چرا که انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار