کد خبر: 1012681
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه؛
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: با مشارکت مالکان و بخش خصوصی جداره سازی و نماسازی سنتی مغازه‌های واقع در بافت تاریخی این شهر آغاز شد.
علی محمدی افزود: با هماهنگی صورت گرفته نماسازی در ابنیه و مکان‌های تاریخی و سنتی که دارای مالکیت خصوصی است و در طی سالیان گذشته نماهای آن‌ها به دلایل مختلف تخریب یا تغییر نما داده‌اند، در اولویت قرار دارد، نماسازی سنتی بناهای جدید به منظور ایجاد هماهنگی با بافت های تاریخی در اولویت بعدی قرار دارد.
وی یادآور شد:ارائه الگویی مناسب و هماهنگ با بافت تاریخی هم می‌تواند روح زمان حال را القا کند و هم باعث ساماندهی نماهای شهری در بافت‌های تاریخی شود.
محمدی اظهارکرد: در داخل بافت تاریخی تربت بیش از ۶۰ اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که بیشتر با مالکیت شخصی و وقفی است و تعداد ۱۷ اثر در فهرست آثار ملی ثبت و پرونده بقیه آثار شاخص در دست اقدام است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تصریح کرد: یکی از موضوعات که گریبانگیر شهرهای امروز شده است، ناهم‌خوانی نماهای جدید در مناطق مجاور با بافت های تاریخی است، امروره ساخت و سازهای جدید و ناهماهنگ، باعث بروز بی‌نظمی و اغشاش در نمای خیابان‌های تاریخی شده است، چون معماری امروز ما نیز در آینده بخشی از تاریخ شهرها را تشکیل خواهد داد.
گفتنی است: شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار