کد خبر: 1012656
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

وبینار چیست؟

رپورتاژ آگهی/ جهان در حال پیشرفت و تغییر برای فراهم کردن فرصت های برابر آموزشی و تسهیل یادگیری است. در جریان این امر، چند سالی است که سیستم های مدرن آموزشی بیشتر از پیش به کار گرفته می شوند. در سیستم های سنتی آموزش، که مدرس و فراگیر ملزم به حضور فیزیکی در محیط آموزشی هستند، هزینه ها بسیار بالاست، کلاس ها شلوغند و ممکن است زمان برای پوشش همه ی مطالب لازم کافی نباشد. علاوه بر این ها، شما ممکن است تحت آموزش هایی قرار بگیرید که لزوما دلخواه شما نیستند.

سیستم های مدرن آموزشی با تکیه بر مفاهیم یادگیری آنلاین و از راه دور، محدودیت های جغرافیایی را از میان برداشته اند. به همین سبب هر تعداد فراگیر در یک کلاس مجازی می تواند شرکت کند و جای کسی دیگر را اشغال نمی کند. این دوره های آموزشی ارزان تر و به صرفه تر هستند و مهم تر از همه آن که می توانید بسته به نیاز و علاقه ی خود، موضوع مورد نظرتان برای یادگیری را انتخاب کنید.

سایت ایوند ­- اولین سامانه ی اطلاع ‌رسانی برای رویدادهای کشور- با تکیه بر نیازهای آموزشی مدرن، فرآیند ثبت‌ نام آنلاین را تسهیل می‌ کند. این سایت همچنین خدمات برگزاری رویدادهای آنلاین را هم ارائه می دهد.

رویدادهای آنلاین یا وبینارها، یکی از روش های مدرن ارتباطی برای یادگیری و آموزش هستند که در سال های اخیر بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرند. گسترش این ابزار آموزشی ممکن است شما را با این سوال رو به رو کرده باشد که «وبینار چیست؟». در این مطلب در مورد تعریف وبینار و فواید آن سخن می گوییم.

وبینار چیست؟

کلمه ی وبینار مخفف «سمینار مبتنی بر وب» (Web-based Seminar) است؛ یک رویداد آنلاین و مجازی که بر بستر اینترنت و اغلب به طور زنده برگزار می شود؛ به عبارت ساده تر، وبینارها رویدادهای آنلاینی هستند که مخاطبان علاقه مند از سرتاسر جهان می توانند در آن شرکت کنند. مهم ترین ویژگی یک وبینار، ایجاد ارتباط دوسویه میان مدرس و فراگیر (تعامل و گفتگوی همزمان) و نیز تبادل اطلاعات به صورت آنی است.

وبینار چیست؟

یک وبینار یا سمینار آنلاین، می تواند در قالب کارگاه آموزشی، جلسه ی سخنرانی یا پنل گفتگو برگزار شود. این رویدادهای آنلاین بیشتر با هدف ارائه ی مطالب آموزشی یا بازاریابی برای کسب و کارها اجرا می شوند. بنابراین از همایش های علمی گرفته تا جلسات تیمی سازمانی و حتی دوره های کارآموزی آنلاین، همگی می توانند در قالب وبینار برگزار شوند.

وبینارها چه نقشی در آموزش ما دارند؟

دلایل استقبال روزافزون از وبینارها در سطح جهان را باید در فواید آن ها جست و جو کرد. برخی از مزیت های وبینارها به صورت زیر است:

1.    می توانید از خانه یا محل کار آموزش ببینید

فرض کنید علاقه مندید در یک دوره ی آموزشی خاص شرکت کنید ولی این دوره در مسافتی بسیار دورتر از خانه و یا حتی در شهر یا کشور دیگری برگزار می شود. وبینارها این شرایط را فراهم کردند که این موضوع برای شما امکان پذیر شود تا از خانه یا محل کار خود آموزش ببینید. به این ترتیب، هر دوره ی آموزشی تنها چند کلیک با شما فاصله دارد! کافی ست بدانید چه مهارتی را می خواهید یاد بگیرید، جست و جو کنید و در وبینار مورد نظرتان شرکت کنید.

همه وبینارهای ایوند را اینجا ببینید

2.    می توانید هر زمان که می خواهید، یاد بگیرید

در سال های اخیر، به تفاوت های یادگیری افراد و نیازهای آموزشی آن ها بیشتر توجه شده است. بر این اساس، گفته می شود که ساعت یادگیری هر شخص می تواند با دیگری متفاوت باشد. تا پیش از این اکثر مباحث آموزشی در ساعات خاصی مانند صبح ها ارائه می شد. حالا با قدرت گرفتن وبینارها، این امکان فراهم شده که بتوانید در ساعات مختلفی از شبانه روز، در دوره های آموزشی مد نظرتان شرکت کنید. بنابراین با وجود وبینارها، انعطاف پذیری بیشتری در مقوله ی آموزش اتفاق افتاده است.

3.    می توانید هزینه ی کمتری بپردازید

هزینه ی مکان برگزاری کلاس، رفت و آمد مدرسان یا سخنرانان، پذیرایی و مانند این ها در وبینارها وجود ندارد. بنابراین، برگزاری یک رویداد آنلاین، هزینه ی کمتری نسبت به رویداد حضوری دارد و در حالت کلی، هزینه ی کمتری هم از افراد شرکت کننده در وبینار دریافت می شود.

4.    رزومه ی خود را پربارتر کنید

بسیاری از دوره های آموزشی آنلاین، گواهینامه پایان دوره و مدرک معتبر برای فراگیران صادر می کنند. این مدارک را می توانید در رزومه ی خود قید کنید تا به مهارت های آموخته شده تان اشاره کرده باشید. این کار را حتی می توانید به صورت آنلاین هم انجام دهید.

مدرک هایی که برگزارکنندگان معتبر وبینارهای آموزشی و دوره های آنلاین صادر می کنند، دارای اعتبار بالایی در نظر کارفرمایان و جامعه ی متخصصان هر حوزه ی خاص است. مثلا در رزومه ی خود در سایت لینکدین می توانید گواهی نامه های وبینارهایی که در آن ها شرکت کرده اید را به راحتی قید کنید.

وبینار چیست؟

همان طور که گفته شد، وبینارها ابزارهای مدرن آموزشی هستند که می توانند به ما در کسب مهارت های جدید و مورد نیاز برای توسعه ی فردی یا سازمانی کمک کنند. وبینارهای ثبت شده در سایت ایوند در شاخه هایی مانند کارآفرینی، تکنولوژی، مالی، کسب و کار، فرهنگی، هنری و ... برگزار می شوند.

با جست و جو و مقایسه میان وبینارهای متنوع، تنها در عرض چند دقیقه می توانید در وبینار دلخواه تان ثبت نام کنید. سپس از طریق موبایل یا کامپیوتر خود، می توانید به راحتی، در هر جای دنیا که هستید، در وبینارهای سایت «ایوند» شرکت کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله ی وبینار چیست را مطالعه کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار