کد خبر: 1012596
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
هشدار پليس فتا ؛
رئيس پليس فتای استان گفت: به تازگي افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از نام عيد قربان با ارسال پيامک جعلي به شهروندان، به دنبال جمع آوري کمک هاي مردمي و به اين بهانه از آنان کلاهبرداري مي کنند.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" در گفت و گو با ر پايگاه خبري پليس گفت : افراد سودجو براي جلب اعتماد قربانيان اقدام به ارسال لينک جعلي از طريق پيامک يا شبکه هاي اجتماعي آنها را به درگاه فيشينگ هدايت و با سرقت اطلاعات کارت بانکي نيات مجرمانه خود را عملي مي کنند.

وي افزود: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌هاي رسمي و اعلام شده نذورات و کمک‌هاي خود را واريز و به ساير شماره حساب‌هايي که مورد تأييد هيچ سازماني نيستند توجه نکرده و موضوع را سريعاً به پليس اعلام کنند.

رئيس پليس فتای اصفهان عنوان داشت: با تشکيل پرونده قضائي تاکنون حساب هاي بانکي افرادي که از اين طريق از شهروندان کلاهبرداري کرده مسدود و شناسايي ساير متهمان مرتبط با اين پرونده در دستور کار پليس فتا قرار دارد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان هشدار داد: مجرمان سايبري به راحتي با بهره گيري از احساسات و اعتقادات مذهبي افراد دست به کلاهبرداري مي زنند به طوري که کاربران را براي ورود به درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، يکي از راه هاي تشخيص سايت هاي فيشينگ بررسي قسمت URL سايت است كه کاربران بايد حتما به آدرس سايت و درگاه مورد استفاده توجه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها