کد خبر: 1012572
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
جلسه کمیسیون ماده پنج استان با موضوعات شهر‌های مشهد، تایباد و رشتخوار مطرح و برای آن‌ها تصمیمات لازم گرفته شد.

در جلسه کمیسیون ماده پنج استان که با حضور مهندس رزم حسینی استاندار خراسان رضوی مهندس ابک مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و مدیران عضو کمیسیون در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، موضوعات کمیسیون ماده پنج شهرهای مشهد، تایباد و رشتخوار مطرح و برای آن‌ها تصمیمات لازم گرفته شد.

در این جلسه با تغییر کاربری زمینی از تاسیسات به کاربری اداری، تغییر کاربری زمینی از حمل و نقل و انبارداری به مسکونی و تجاری و زمینی با کاربری کارگاهی به گردشگری در شهر تایباد موافقت گردید.

همچنین با درخواست شهرداری رشتخوار مبنی بر تقلیل عرض معبر و اصلاح ضابطه پارکینگ برای کاربری مسکونی ویژه کم موافقت گردید.

در خصوص موضوعات شهر مشهد نیز با تغییر کاربری زمینی به مساحت ۳/۵ هکتار به مسکونی و خدمات (وفق توافق استانداری، شهرداری مشهد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)، احداث گلخانه و دیوارکشی در زمین زراعی و تغییر کاربری زمینی از کاربری مسکونی به فرهنگی موافقت گردید.

گفتنی است بر اساس قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در تعریف وظیفه کمیسیون ماه ۵ به بررسـی و تصویب طرح تفصیلی و هرگونه تغییرات غیراساسی بعدی آن در هریک از شهرستان‌های استان اشاره شده است.

بر این اساس مهم‌ترین وظیفه این کمیسیون عبارت است از بررسی طرح‌های تفصیلی پیشنهادی مشاورین شهرسازی و معماری، تصویب طرح‌های تفصیلی شهری که دربردارنده ضوابط و مقررات شهرسازی در ارتباط با ساخت‌وساز املاک اعم از کاربری، تراکم، سـطح اشغال، عرض شبکه معابر، حدنصاب تفکیک اراضی، حداقل بر املاک و … می‌باشد.
 
  بررسی و تصویب تغییرات احتمالی طرح‌های تفصیلی در زمـان اجرای طرح اعم از تغییر کاربری اراضی و املاک، تغییر شبکه عرض معابر و دسترسی‌ها، تغییر تراکم و سطح اشغال، تغییر حدنصاب تفکیک اراضی و … که این تغییرات از سوی شهرداری در قالب لایحه به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارسال می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار