کد خبر: 1012545
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود کشتی حامل کالای اساسی شکر به‌وزن ۶۶هزار و ۷۰۰ تن به بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم از زاهدان، بهروز آقایی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی ایجادشده در بندر چابهار و اختصاص ورود ۵۰ درصد از کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق این بندر، از مهرماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اشاعه جهانی ویروس کووید-۱۹ که تأثیر مستقیم در میزان مبادلات و مراودات کالا در جهان داشته است روند تخلیه کالای اساسی در سال جاری نیز با رشد چشمگیری ادامه پیدا کرد به‌طوری که از ابتدای سال جاری بیش از ۵۶۰ هزار و ۷۰۲ تن کالای اساسی وارد این بندر استراتژیک شد.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که عملیات تخلیه این کالا‌ها به‌صورت شبانه‌روزی با استفاده از تجهیزات مدرن استراتژیک بندری با شرایط مطلوب انجام شد، افزود: عمده کالا‌های اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی کشور که به‌طور مسقیم از کشور‌های مبدأ وارد این بندر اقیانوسی می‌شود شامل ذرت، جو، گندم، برنج، شکر و فرآورده‌های نفتی است.

آقایی اضافه کرد: در تداوم ورود این کالا‌ها به بندر چابهار، کشتی حامل کالای اساسی شکر خام به‌وزن ۶۶ هزار و ۷۰۰ تن از مبدأ کشور برزیل وارد لنگرگاه این بندر شده و عملیات تخلیه آن نیز با تجهیزات مدرن و استراتژیک در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به‌منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و تسریع جریان کالا‌های وارداتی به‌عنوان اولویت این اداره کل، گفت: با ورود کشتی حامل شکر در مجموع امسال ۶۲۷ هزار و ۳۶۵ تن کالای اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی از طریق بندر شهید بهشتی وارد کشور شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: تشریک مساعی دستگاه‌ها برای تخلیه و حمل یک‌سره کالا به مقاصد مصرف با هدف کاهش بهای تمام‌شده کالا و همچنین تسهیل و تسریع در خروج کالا‌های اساسی از بندر نیز از دیگر اولویت‌های بندر چابهار محسوب می‌شود.

پیش از این نیز مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح میزان کالای اساسی تخلیه‌شده در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه اظهار داشت: طی این مدت ۲۰ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در این بندر پهلو گرفته‌اند که در مجموع حدود یک‌میلیون تن انواع کالا‌های اساسی از این کشتی‌ها تخلیه و پس از طی فرایند‌های قانونی وارد بازار مصرف شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار