کد خبر: 1012208
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
دیدار هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دیدار خاصی بود. سفر به ایران اولین سفر خارجی نخست وزیر جدید عراق بود و از سویی دیدار رهبری با او هم اولین دیدار پس از چند ماه لغو دیدار‌های رهبری به دلیل کرونا بود. از سویی روابط ایران و عراق همواره مورد کارشکنی‌های رسانه‌ای و سیاسی غربی‌ها قرار می‌گیرد. این بار بی‌بی‌سی در کنکاش از تحلیل سفر و ما وقع آن درمانده، وارد جزییاتی شده که باعث مزاح و استهزای کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی مجازی شده است.

بی‌بی‌سی با اشاره به تصویری که از اتاق محل دیدار رهبر انقلاب و نخست وزیر عراق منتشر کرده، نوشته که «در یکی از عکس‌ها پرده‌هایی دیده می‌شود که زیر آن ممکن است پنجره باشد»؛ و بی‌بی‌سی از خود نپرسیده که اصلی‌ترین کارایی پرده آیا نصب مقابل پنجره نیست؟ و اصلاً وجود پنجره پشت پرده چه نکته خاصی دارد؟

یکی از کاربران توئیتر نوشته: «‏هشدار به مسئولین امنیتی؛ بی‌بی‌سی متوجه شده که در بیت رهبری، پرده‌هایی وجود دارد که ممکن است پشت آن پنجره باشد! لطفاً قبل از اینکه ساختار دیگه لو بره و متوجه بشن زیر موکت هم سطح زمین وجود داره فکری کنید!»

کاربر دیگری هم نوشته: «در این عکس صندلی‌ها هم روی زمین ثابت مانده است. ظاهراً ممکن است در این مکان جاذبه زمین هم وجود داشته باشد.» کاربر دیگری هم نوشته: «از این زاویه که ما داریم می‌بینیم احتمالاً پشت دوربین شخصی قرار گرفته که نمی‌خواد چهره‌ش مشخص بشه» و ...

بی‌بی‌سی تلاش کرده تا ادعای خود مبنی بر برگزاری دیدار در اتاقی غیرمعمول را ثابت کند. در حالی که به نظر می‌رسد این دیدار در اتاق همیشگی دیدار‌های خارجی رهبری برگزار نشده، صرفاً به دلیل اینکه فضای کافی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام کرونا را نداشته است. مجله اینترنتی «نگار» منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار تصاویری ادعای غیرمعمول بودن اتاق محل این دیدار را تکذیب و رد کرد. «نگار» تصاویری از برگزاری دیگر نشست‌ها و جلسات در اتاقی را که دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب صورت گرفت منتشر کرد. بر اساس این تصاویر، محل برگزاری این دیدار، یکی از اتاق‌های دفتر رهبر انقلاب است و فقط به دلیل وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شیوه چینش صندلی‌های این اتاق تغییر یافته است. بی‌بی‌سی فارسی در سال‌های اخیر چنان بر مدار تخریب ایران پیش رفته که ژست و ویترین حرفه‌ای خود را هم کنار گذاشته و ابایی ندارد که همچون رسانه‌های زرد سیاسی سلطنت‌طلب‌ها به نظر برسد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
3
از بی بی سی چه انتظاری دارین....40سال است مثل سگ پارس میکنه...40سال است شب وروز واق واق میکنه...اینهمه جنایت در سوریه یمن وعراق وافغانستان توسط آمریکا وانگلیس اتفاق میفته ...وتوطئه گر وفتنه گر اصلی آن بی بی سی است
عباس ستاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
2
مه فشاند نوروسگ عوعوکند.نیش عقرب دراینجا حتما ازره کین است واقتضای بی بی سی وتامین بودجه های سنگینش از طرف دولت مفلوک وفرتوت انگلیس هم همین است!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
1
بی بی سی دروغگوی بی حیاست.برخلاف کسانی که شاید دروغ بگن ولی حیا راکنار نمیذارن...بی بی سی هم دروغ میگه وهم اینکه بی حیاست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار