کد خبر: 1012147
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
فرمانده انتظامی استان اصفهان:
سردار "محمدرضا میرحیدری" جوانان را سرمایه های اصلی کشور و بازوان توانمند پلیس در تامین نظم و امنیت جامعه عنوان کرد و از طرح جامع این فرماندهی برای استفاده از نظرات و ایده های جوانان در ارتقای امنیت جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، از ابتدای تیرماه امسال با تدابیر فرمانده انتظامی استان اصفهان، طرح برگزاری جلسات هم اندیشی با جوانان در پارک ها با رویکرد پیشگیری اجتماعی محله محور کلید خورد.

حضور پرشور اقشار مختلف مردم و جوانان و طرح سوالات، ایده ها و نظرات آنان به منظور ارتقای هرچه بهتر نظم و امنیت در جامعه و پاسخ گویی مسئولان پلیس استان به آنان نشان داد که مردم و به خصوص جوانان تشنه حضور مسئولان از دستگاه های مختلف در جمع خود هستند و برپایی این گونه جلسات صمیمی و بی واسطه که در آن مسئولان می توانند رو در  رو  و به طور شفاف با مردم سخن بگویند از طرفی باعث کاهش فاصله بین مردم و مسئولان و از طرفی دیگر همراهی بیشتر آنان با نظام و بی تاثیر شدن توطئه های رسانه های معاند و عدم تقابل و روبروی هم قرار گرفتن پلیس و مردم در بحران ها و حوادث اجتماعی خواهد شد.

سردار میرحیدری در خصوص اهداف برپایی نشست صمیمی پلیس با جوانان به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : متاسفانه غفلت دستگاه های مختلف در ارتباط با جوانان و کاهش فاصله این عزیزان با نهادهای انقلابی که طی سالیان اخیر به وجود آمد باعث سؤاستفاده دشمن شده تا با استفاده از ابزار رسانه ای که در اختیار دارند جوانان را به سمت خود سوق دهند.

وی افزود: کوتاهی دستگاه های فرهنگی و از طرفی تبلیغات مسموم دشمن باعث شده که امروز شاهد تاثیر پذیری برخی از جوانان از شبکه ها و رسانه های دشمن باشیم به نحوی که شرایط ظاهری برخی از آنها متاثر از فرهنگ غربی شده، ناهنجاری ها جای هنجارها را گرفته و برخی نیز به سمت موضوعاتی که با باورهای دینی ما مغایرت دارد گرایش پیدا کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خود می فرمایند: « همه مشکلاتی که امروز در مسایل فرهنگی داریم را نباید برگردن دشمنان خود بیندازیم چرا که بخشی از آنها به خاطر کم کاری و کوتاهی های خودمان است.» با توجه به فرمایش معظم اله باید ببینیم چگونه می توانیم کاهش فاصله جوانان از نهادهای انقلابی و مسیر انقلاب را جبران کنیم.

وی وظیفه پلیس را در تامین نظم و امنیت جامعه بسیار خطیر و سنگین عنوان کرد و با بیان اینکه پلیس برای انجام این وظیفه خطیر خود نیازمند حضور و مشارکت جدی آحاد مردم جامعه است اظهار داشت : بی تردید جوانان سرمایه های اصلی نظام و کشور محسوب می شوند و می توانند به عنوان بازوان توانمند پلیس در توسعه و حفظ نظم و امنیت جامعه نقش آفرینی کنند .

این مقام ارشد انتظامی، تصریح کرد: برای اینکه جوانان عزیز کشور خود را در ارتقای نظم و امنیت سهیم بدانند و بتوانیم آنها را در مسیر صحیح انقلاب قرار داده و از بروز ناهنجاری های اجتماعی توسط آنها جلوگیری کنیم بایستی ابتدا طوری عمل کنیم که آنها محبت و مودت پلیس نسبت به خود را احساس کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با این رویکرد طرح جامع پلیس اصفهان برای استفاده از ایده های جوانان در ارتقای امنیت جامعه شکل گرفت و در این راستا  نشست های صمیمی و هم اندیشی با جوانان در قالب های مختلف چه در محافل عمومی مانند پارک ها و چه دعوت از آن ها در جلسات اندیشه ورزی یا همفکری با جوانان در مساجد کلید خورد.

سردار میرحیدری، راهبرد پلیس را ارتباط صمیمانه و نزدیک با جوانان عنوان کرد و با بیان اینکه هیچ زمانی پلیس به دنبال تقابل و اصلاح جوانان از طریق برخورد های سلبی نبوده و نیست اظهار داشت: هدف از برپایی جلسات هم اندیشی با جوانان این است که هم بتوانیم از نقطه نظرات آنها در راستای ارتقای نظم و امنیت جامعه استفاده کرده و هم بتوانیم باید ها و نبایدهای مد نظر پلیس که برای مصالح خود جوانان و جامعه است را برای این عزیزان تببین کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص تاثیر نشست های هم اندیشی پلیس با جوانان اذعان کرد: همین که به جوانان احترام می گذاریم و با یک ادبیات متناسبی حرف آنها را گوش می کنیم و برای آنان ارزش قائل می شویم مسلماًجوانان هم  واکنش های مثبتی به این رویه خواهند داد  و به جایگاه و سهم خود در ارتقای نظم و انتظام جامعه پی می برند و تاثیر پذیری کمتری از شبکه ها و رسانه های ضد انقلاب خواهند داشت.

وی افزود: اگر این برنامه را استمرار ببخشیم و بعد در همان فضایی که با این جوانان نشست برگزار کردیم آنها را فرا بخوانیم و بیایند ببینند، خواسته هایشان محقق شده است، آن زمان  تاثیرات مثبت بیشتری به همراه خواهد داشت و باعث خنثی شدن توطئه دشمن در به همراه کردن جوانان با خود می شود .

سردار میرحیدری ادامه داد : در این طرح علاوه بر استفاده  فکری و علمی از جوانان استان سعی می کنیم تا هم از اطلاعات آنها و هم از نظرات، پیشنهادات و ایده هایی که در حوزه نظم و امنیت دارند بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما در  طرح مذکور این است که جوانان را در توسعه نظم و امنیت جامعه مشارکت دهیم و در بحث پیشگیری و کاهش مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد آن ها را به عنوان همکار با  همکاران خود مرتبط سازیم گفت: در همین رابطه بنا داریم تا بخشی از جوانان استان را در قالب پلیس افتخاری در فرماندهی انتظامی استان جذب کنیم  تا بتوانیم مستقیماً آنها را در ماموریت های خود بکارگیری کنیم و انشاء الله این قشر در ارتقای سطح امنیت استان بتوانند مفید بوده و اثرگذار باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار