کد خبر: 1012098
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
معاون استاندار خراسان رضوی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از متولیان دستگاه‌های اجرایی استان خواست در روند رسیدگی به پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات ویژه صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا و معرفی آنها به بانک برای جذب هر چه سریعتر این منابع شتاب کنند.

علی رسولیان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: آخرین مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ویژه صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا پنجم مرداد ماه و آخرین مهلت پرداخت این تسهیلات توسط بانکها دهم مرداد ماه است که هنوز بخش زیادی از این تسهیلات پرداخت نشده است.

وی افزود: تاکنون ۳۳۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تسهیلات از مجموع ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال سهم خراسان رضوی از منابع مالی که دولت برای صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا اختصاص داده توسط بانکها پرداخت شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این میزان تسهیلات پرداخت شده طی بررسی ۲۰ هزار و ۲۱۳ پرونده با اشتغال ۴۲ هزار و ۴۷۸ نفر برای دریافت چهار هزار و ۷۷۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال تسهیلات انجام گرفته است.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به مشمولان تسهیلات آسیب دیده از کرونا، اطلاع دهند تا هر چه سریعتر برای ثبت نام در سامانه کارا و مراجعه به بانکها اقدام کنند.

رسولیان به متولیان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای که نمایندگان آنها در نشست امروز حضور نداشتند تذکر داد و از دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خواست این تذکر را به صورت نامه کتبی برای آنها ارسال کند.

وی افزود: برخی از بانکها عضو شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی نبوده و عملکرد آنها به این شورا ارسال نمی‌شود و میزان پرداخت تسهیلات آنها به کسب و کارهای متضرر از کرونا بسیار ناچیز بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در جریان چالش متقاضی تسهیلات ویژه صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا با بانکها قرار می‌گیرند، آن را به صورت مکتوب به شورای هماهنگی بانکهای استان و رونوشت آن را به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارسال کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار