کد خبر: 1012071
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی گفت: در طراحی مهدیه مرحوم عابدزاده توسط جامعه‌المصطفی بازنگری مجدد صورت گرفت و ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری مهدیه عابدزاده عین به عین ساخته می‌شود.

ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: این کار برای بررسی از سوی کارفرما به مشاور جدید سپرده شده بود و مشاور نیز دقیقا طبق خواسته‌های مصوب میراث فرهنگی و بر اساس معیارها و انتظارات موجود و قوانینی که در گذشته نیز به شهرداری ارائه شده بود، کار را انجام داد.

وی ادامه داد: طرح توسط مشاور در جلسه شورای فنی میراث‌ فرهنگی ارائه شد و نواقص جزئی آن صورت‌جلسه و اعلام رفع شد و در حال حاضر نقشه‌ها کامل است، مشکل خاصی در کار وجود ندارد و نقشه‌ها نهایی شده و مورد تایید است و روال اداری‌اش طی می‌شود.

مکرمی‌فر تاکید کرد: در بازسازی عین به عین مهدیه مرحوم عابدزاده تمام تلاش صورت گرفته تا آنچه از ارزش‌های گذشته این بنا در اذهان مانده بود، دوباره تداعی شود و دقیقا با همان مصالح و بر اساس شواهد و مستندات موجود، این مجموعه بازسازی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی یادآور شد: برای بازسازی مهدیه، طرح‌های متعددی تهیه شده بود که مورد نظر میراث‌ فرهنگی نبود، در نتیجه جامعه‌المصطفی مشاورهای طرح را تغییر داد و پیگیری متعددی نیز در این زمینه داشت، در طراحی جدید که با کاربری آموزشی است، مشاور به لحاظ معماری تمهیداتی لحاظ کرده تا ساخت و ساز در ساختمان پشت مهدیه(منزل مرحوم عابدزاده) خط آسمان ساختمان مهدیه را مخدوش نکند و به منظر آن آسیب نرساند.

وی گفت: در حال حاضر اشکالات جزئی ترسیمی در قالب ارائه نقشه‌ها به اداره‌کل وجود دارد که پس از برطرف شدن آن، نقشه‌ها ممهور به مهر اداره‌کل شده و برای صدور پروانه به شهرداری ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار