کد خبر: 1012030
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز از خلع ید و رفع تصرف ۱۸۷۲ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان شاندیز خبرداد.

سيدحسين حسيني با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف مهم و حساس ادارات راه و شهرسازی صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و توجه ویژه به دفاع هرچه تمام تر در پرونده های حقوقی و کیفری مربوطه و پیگیری در جهت صدور اجراییه و رفع تصرفات از این اراضی است که در این راستا گشت هدفمند یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان طرقبه شاندیز موفق شد این میزان از اراضی ملی را خلع ید و رفع تصرف کند.
وي افزود: اين يگان ضمن جلوگيري از هر گونه تعرض و تصرف اراضي تحويلي دولتي و ملي، با اجراي 2 حكم قضايي موفق به بازپس گيري و آزاد سازي مجموعاً يك هزار و 872 مترمربع از اراضي دولتي و ارزش حدودي 26 ميليارد و 720 ميليون تومان شده است.
حسيني در خصوص جزئيات اين دو عمليات رفع تصرف گفت: با حكم صادره از شعبه 2 دادگاه عمومي حقوقي شهرستان طرقبه شانديز مبني بر خلع يد و قلع و قمع مستحدثات از اراضي دولتي يك قطعه زمين به مساحت 1472 مترمربع واقع در شانديز جاده ديزدر به ارزش تقريبي 14 ميليارد و 720 ميليون ريال و همچنين يك قطعه زمين به مساحت 400 مترمربع واقع در شانديز جاده حسن آباد به ارزش تقريبي 12 ميليارد ريال رفع تصرف و به اموال بيت المال بازگشت.
وی به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.
در پایان وی اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره 05137650179 و سامانه تلفن گویای 4 رقمی 1656 تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار