کد خبر: 1010605
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 22 هزار نوآموز پیش‌دبستانی برای سالتحصیلی جدید در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در مراسم آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورودی به پایه اول ابتدایی در مدرسه استثنائی گلها در اردبیل اظهار کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورودی به پایه اول ابتدایی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت تا والدین دانش‌آموزان خود را به مراکز تعیین شده برده و در جریان این طرح وسلامتی فرزندان خود قرار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برای اجرای این طرح که 22 هزار نفر از نوآموزان پیش‌دبستانی آماده ورود به پایه اول را تحت پوشش قرار خواهد داد، 16 پایگاه در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

ناصری از افزایش 5 پایگاه جدید در استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در پایگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پایه اول ابتدایی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است برای هر پایگاه روزانه 20 خانواده مراجعه کرده و در ساعت تعیین شده فرزندان خود را در قالب این طرح مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: والدین نباید در اجرای این طرح عجله، شتاب و یا استرس داشته باشند بلکه تدابیری اندیشیده شده تا با نوبت‌بندی انجام شده از سوی مدارس و اطلاع به والدین به تدریج نوآموزان در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

ناصری گفت: با این شرایط پیش‌بینی می‌شود 350 خانواده روزانه به 16 پایگاه این طرح مراجعه کرده تا فرزندان آنها تحت پوشش قرار گیرند.

وی هدف از اجرای این طرح را بررسی وضعیت جسمانی، ذهنی و شرایط یادگیری نوآموزان و سنجش این مبانی اعلام کرد و گفت: در سایه اجرای این طرح به معلمان آگاهی‌های لازم داده می‌شود تا با دانش‌آموزان در مراحل مختلف تحصیلی برخوردی مناسب و شایسته داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برخی از نوآموزان که دارای مشکل هستند، در قالب این طرح به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند اما بیشترین تلاش ما بر این است تا دانش‌آموزان به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل کرده تا از حد امکان از ارجاع به مدارس استثنائی جلوگیری شود.

ناصری در مورد کاهش دانش‌آموزان مدارس استثنائی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و همچنین رویکرد آموزش و پرورش که یک رویکرد تلفیقی برای هدایت دانش‌آموزان در مدارس عادی است، سعی بر این است تا از دانش‌آموزان ورودی به مدارس استثنادی کاسته شود.

وی افزود: در حال حاضر 24 مدرسه استثنائی اردبیل با یک هزار و 850 دانش‌آموز فعالیت می‌کنند و خدمات تخصصی به این دانش‌آموزان نیز ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر