کد خبر: 1010144
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
معاون کل وزارت بهداشت:
معاون کل وزارت بهداشت، گفت: طبق آخرین پیش بینی‌ها شرایط ابتلا و یا مرگ و میر بر اثر کرونا در پاییز و زمستان، بسیار بدتر از بهار و تابستان خواهد بود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ایرج حریرچی، با عنوان این مطلب که استفاده از ماسک یک حرکت اجتماعی و بیانگر آن است که من نمی‌خواهم دیگران را آلوده کنم، تاکید کرد: در سه هفته گذشته استفاده از ماسک در تهران به ۱۰ درصد و در برخی شهرستان‌ها به ۲۰ درصد نزول کرده بود، اما با راه اندازی پویش «من ماسک می‌زنم»، طبق بررسی‌های صورت گرفته در برخی شهر‌ها همچون اصفهان و مراکز سایر استان‌ها استفاده از ماسک به ۷۵ درصد و در تهران هم این آمار به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: این آمار خوب است، ولی کافی نیست اگر این آمار به ۹۵ درصد برسد رکورد جهانی در مراقبت‌های پیشگیرانه از ابتلا به کرونا به ثبت خواهد رسید.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه حد مطلوب جلوگیری و اقدام پیشگیرانه از ابتلا به کرونا استفاده ۸۰ درصد مردم از ماسک است، افزود: آمار بالای مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این روزها، حاصل مسافرت‌های مردمی در ایام عید فطر و تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد است.

حریرچی ادامه داد: با اعمال بازگشایی‌ها مردم فکر کردند جامعه به شرایط عادی برگشته فکر کردند مرگ و میر روزانه ۲۰، ۳۰ و ۴۰ نفر در کشور ۸۳ میلیون نفری آمار خاصی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صنفی قابل نظارت (از حیث رعایت اصول بهداشتی) داریم و در مقابل این عدد فقط ۷ هزار و ۶۰۰ مأمور بازرسی و نظارت داریم، اگر قرار باشد هر بازرس به طور میانگین سالانه به ۳۰۰ واحد سرکشی و نظارت نماید ما با کمبود ۱۹ هزار و ۶۵۰ نفری مأموریت بازرس مواجه هستیم.

حریرچی تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای به وزارت بهداشت اجازه داده شد در صورت مواجهه با واحد صنفی متخلف و اعمال دومین اخطار اقدام به پلمب آن واحد نماید.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین پیش بینی‌ها شرایط ابتلا و یا مرگ و میر کرونا در پاییز و زمستان بسیار بدتر از بهار و تابستان جاری خواهد بود.

حریرچی افزود: کشور‌هایی که غیر عاقلانه رفتار نمایند و حکومتشان به عنوان اولین عنصر و مردم با هم یکدل و هماهنگ به میدان نیایند سرنوشتی تلخ و همراه با مرگ و میر‌های چند ده هزار نفری در انتظارشان خواهد بود البته این ارقام در اروپا مصداق ندارد، زیرا جمعیت کشور‌های اروپایی کمتر است، در بلوک غرب اروپا از پروتکل‌های سختگیرانه‌ای استفاده شد که ما راضی به بهره‌گیری از اینگونه پروتکل‌ها نیستیم، اما اقدامات مثبتی را بکارگیری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هیچ امید کوتاه مدت و میان مدت کمتر از یکسال برای سخت واکسن کرونا وجود ندارد.

حریرچی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم هیچ‌گونه دارویی را از بازار سیاه به امید اینکه دوای کرونا است تهیه نکنند، زیرا تا این لحظه در هیچ جای دنیا دارو یا واکسن برای درمان کرونا ساخته نشده است.

وی در خصوص داروی «رمدسیور»، گفت: تاکنون اصالت این دارو تأیید نشده گرچه برخی از کشور‌های اروپایی مصرف آن را آزاد کرده‌اند، اما هنوز در درمانی بودن آن اطمینانی وجود ندارد. از پزشکان عزیز کشورمان هم تقاضا می‌کنم دارو‌های خارج از پروتکل تجویز نکنند.

حریرچی خطاب به برخی هنرپیشگان و بازیگران کشورمان، اظهار داشت: از سلبریتی‌ها تقاضا دارم یا به کار بازیگری خود بپردازند و یا اگر قصد کمک کردن به ما را دارند توصیه‌های ما را ترویج دهند و از انتشار نظرات و عقاید شخصی پرهیز نمایند.

وی افزود: در برخی از جوامع ابتلا به کرونا در میان جوانان بیشتر شده است. دو دسته از جوانان شدیداً به کرونا مبتلا خواهند شد یکی آن‌ها که دارای بیماری زمینه‌ای به دیابت هستند و برخی جوانان هم به دلیل میزان بالای ورودی ویروس دچار علائم می‌شوند و ابتلا پیدا می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: هیچ جوانی نباید به نیروی فیزیکی و یا سلامت خود مغرور شود، زیرا ممکن است سلامت خود و یا خانواده و عزیزانش را به خطر بیندازد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار