کد خبر: 1008734
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
رئیس خانه صنعت ایران با بیان اینکه بانک‌ها، املاک صنعتی ۴۰ میلیارد تومانی را با قیمت ۶ میلیارد تومان به مزایده می‌گذارند، گفت: بعد از گذشت هفت سال از عمر دولت، اتفاقی برای نجات بخش صنعت نیفتاده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هر سال ۱۰ تیر، مصادف با روز صنعت و معدن، مراسمی با حضور صنعتگران در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شد. هرچند که در دو سال اخیر تریبونی در اختیار منتقدان قرار نگرفت، اما فرصتی بود که تولید‌کنندگان صنعتی و معدنی گردهم آیند و مشکلات تولیدشان را مطرح کنند. امسال به دلیل شیوع کرونا برگزاری این مراسم با محدودیت‌هایی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و از ۲۹ برگزیده صنعتی و معدنی در هفت محور تقدیر به عمل آمد.

رئیس خانه صنعت ایران در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: در اوایل روی کار آمدن دولت می‌دانستیم که مسئولان با مشکلات انباشته شده‌ای روبه‌رو هستند و این موضوع را نیز به رئیس‌جمهور اعلام کردم و گفتم که تنها وزارت صنعت نمی‌تواند صنایع و معادن کشور را نجات دهد، بلکه برای این کار باید یک عزم جدی در همه وزارتخانه‌ها وجود داشته باشد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی ادامه داد: برای حل مشکلات صنعت و معدن نیاز به یک قیام بود که آن اتفاق نیفتاد و امروز بعد از گذشت هفت سال می‌دانیم که دولت با مشکلات زیادی از جمله تحریم‌ها مواجه است. تحریم کمر ما را شکسته و مدیریت تحریم تنها توقعی بود که از ما داشتند که ما نیز به بهترین شکل ممکن آن را انجام دادیم.

رئیس خانه صنعت ایران با بیان اینکه در ایام کرونا با خرد جمعی دولت توانستیم آسیب کمتری را نسبت به کشور‌های دیگر داشته باشیم، گفت: همانطور که در این مسیر شهدای زیادی را در کادر پزشکی داشتیم، بخش صنعت نیز شهید و جانباز داشته است.

وی تأکید کرد: صنعتگران در این موضوع کوتاه نیامدند و کمک‌های زیادی از سوی اتاق‌های بازرگانی جمع‌آوری شد، اما آیا دولت کوچک‌ترین تقدیری از آن‌ها کرده است؟ ۱۰ روز پیش اشک سرپرست وزارت صنعت در جلسه‌ای با صنعتگران بابت یک تولیدکننده دارای چند برند تولیدی که چهار سال در زندان بود، درآمد.

سهل‌آبادی افزود: صنعتگر تبریزی به دلیل عدم پرداخت دیونش به بانک در زندان بود که برای عقد دخترش اجازه مرخصی ۱۰ روزه می‌خواست و در نهایت نیز با خودکشی دختر مواجه شد و خودش هم سه روز بعد خودکشی کرد. سهل‌آبادی با بیان اینکه بانک‌ها، صنعت کشور را نابود کرده‌اند و نزول ما را بیچاره کرده است، گفت: ملک ۲۵ یا ۴۰ میلیارد تومانی صنعتی را به قیمت ۵ یا ۶ میلیارد تومان به مزایده می‌گذارند. بانک‌ها شرخر دارند و فساد ما را بیچاره کرده، به طوری که برای هر کار جزئی باید داد بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش معدن گفت: اگر معدنکار به اندازه قراردادش برداشت کند که هیچ، اما اگر کمی اضافه‌تر بردارد باید جریمه بپردازد. اگر کمتر هم برداشت کند باز هم باید جریمه بدهد. مسئولان بدانند کرونا اتفاق افتاده و باید در برخی موارد تجدیدنظر کنند. برای موفقیت در پایان دولت، مسئولان باید کمی با صنعتگران همفکری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار