کد خبر: 1008681
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل:
مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: در خردادماه سال جاری ۲۵۱ مدارس با بخاری‌های نفتی در استان اردبیل خداحافظی کردند و تأسیسات گرمایشی استاندارد جایگزین این بخاری‌های خطرناک شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دولت لطفی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تأسیسات حرارتی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل جزو سردترین استان‌های کشور در فصل زمستان است و همه ساله شاهد اتفاقات ناخوشایندی در خصوص استفاده از بخاری‌های نفتی در مدارس بودیم لذا با برنامه ریزی هایی که انجام شد مقرر شد بخاری‌های نفتی کلاً از مدارس حذف شود که در این راستا پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی افزود: سال گذشته در تمامی روستاهایی که لوله کشی گاز داشتند بخاری‌های نفتی از مدارس جمع آوری و بخاری گازسوز جایگزین آن شد.

لطفی با تاکید بر عدم استفاده بخاری‌های نفتی بیان کرد: هر مدیر مدرسه‌ای بخاری نفتی استفاده کند مسئول پاسخگویی به حوادث و عواقب آن خواهد بود. در این راستا آماده دریافت گزارشات مردمی هستیم تا بلافاصله برای رفع مشکلات رسیدگی‌های لازم را به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد از مدارس استان نیاز به نوسازی، تخریب و بازسازی دارند افزود: با ارائه طرحی مناسب از سوی وزارت آموزش و پرورش با عنوان طرح آجر به آجر، خیرین و عموم مردم می‌توانند در راستای بازسازی مدارس با هر نوع توان مالی مشارکت کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در ادامه گفت: در این طرح مشارکت مردمی هر اندازه شکل گیرد دولت نیز به همان اندازه هم افزایی خواهد داشت تا روند نوسازی مدارس با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

لطفی با دعوت از عموم مردم مخصوصاً خیرین برای مشارکت در ساخت و نوسازی مدارس عنوان کرد: همه مردم از هر قشری در نوسازی مدارس مشارکت کنند چرا که همه این اقشار پرورش یافته آموزش و پرورش هستند و می‌توان گفت که باید دین خود را به این مراکز ادا کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه بازسازی و نوسازی مدارس نیاز به کمک خیرین و حمایت‌های مردمی است اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه‌ای را برای نوسازی مدارس اختصاص داده اما این رقم با توجه به حجم بالای مدارس فرسوده جوابگوی حل مشکلات موجود نیست و در این راستا کمک‌های مردمی و خیرین می‌تواند نقش بسزایی در تسریع روند نوسازی مدارس ایفا کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل عنوان کرد: نزدیک به 60 میلیارد تومان برای استاندارد سازی تأسیسات حرارتی، مقاوم سازی مدارس، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های بلاتکلیف استان از سوی دولت تخصیص یافته که بیش از 95 در صد این اعتبارات را جذب کرده ایم.

لطفی افزود: طی 3 سال اخیر تمامی پروژه‌های بلاتکلیف تعیین تکلیف شده و توسط پیمانکاران در حال اجرا است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح‌ها باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر