کد خبر: 1005644
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
مرد میانسالی که به خاطر اختلاف بر سر قطعه زمین، دوستش را به قتل رسانده‌بود در جلسه محاکمه جرمش را انکار کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: دو سال قبل مرد چوپانی مأموران پلیس ورامین را از کشف جسدمردی میانسال با خبر کرد و گفت: ساعتی قبل گوسفندانم را برای چرا به حاشیه شهر آورده بودم. گوشه‌ای نشسته بودم و گوسفندانم رها بودند که ناگهان چشمم به جسد مردی افتاد که خونین روی زمین افتاده‌بود.

بعد از این توضیحات مأموران به آدرس محل کشف جسد رفتند و با جسد مرد میانسالی روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو کشته شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی و تشخیص هویت مشخص شد پیام ۴۵‌ساله چند روز قبل با یکی از دوستانش به نام اکبر قرار ملاقات داشت. همچنین مشخص شد مقتول با اکبر به‌خاطر شراکت بر سر قطعه زمینی نیز اختلاف داشتند. با بدست آمدن این اطلاعات، اکبر به عنوان اولین مظنون تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه مدتی بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد. مرد میانسال ابتدا جرمش را انکار کرد و در توضیح گفت: من و پیام سال‌ها با هم دوست بودیم و هیچ اختلافی نداشتیم. نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای او را کشته است. در حالی که اکبر سعی داشت پلیس را گمراه کند، سرانجام در روند بازجویی‌ها به قتل به خاطر اختلاف مالی اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل من و پیام یک باغچه را به صورت شراکتی خریدیم تا اینکه سر پرداخت پول قطعه زمین اختلاف پیدا کردیم. آخرین بار برای حل اختلاف در باغی در ورامین با او قرار گذاشتم. بعد از آمدن پیام سر حرف را باز کردم و حرف از زمین شد، اما صحبت بی‌فایده بود و کار به درگیری رسید. در آن درگیری کنترل اعصابم را از دست دادم و دست به چاقو شدم. سپس چند ضربه به او زدم. متهم در ادامه گفت: وقتی جسد پیام را روی زمین دیدم از ترس آنرا داخل صندوق عقب خودرو‌ام‌گذاشتم و در بیابان‌های اطراف رها کردم.

با اقرار‌های متهم، وی بعد از بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد و پرونده با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم به دادگاه کیفری یک استان‌تهران فرستاده شد. متهم در اولین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی زالی در شعبه دوم دادگاه تشکیل شد، مقابل هیئت قضایی قرار گرفت. او بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد و گفت: من قاتل نیستم و نمی‌دانم چه کسی پیام را کشته است. من با دوستم اختلاف داشتم، اما راضی به مرگ او نبودم. متهم در خصوص اظهارات اولیه‌اش نیز مدعی شد تحت فشار‌های بازجویی به قتل اعتراف کرده است. در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار