کد خبر: 1005099
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
ترامپ به مردم امریکا:
به گزارش «جوان» تصاویر هوایی و زمینی منتشر شده از کانون اعتراضات ضد نژادی امریکا، بیش از آنکه شهر مینیا‌پولیس را شهری آشوب‌زده نشان دهد، صحنه‌های شهری جنگ‌زده را به تصویر می‌کشد که شبیه آن را می‌توان در فیلم‌های هالیوودی یا شهر‌های جنگ‌زده عراق یا قیام انتفاضه در غزه سراغ گرفت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ایالات متحده امریکا در اعتراض به قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله، شاهد اعتراضاتی کم‌سابقه است. اعتراضات اولیه که از شهر مینیاپولیس در مینه‌سوتا کلید خورد، حالا دست‌کم به ۱۵ ایالت کشیده شده است. رئیس‌جمهور امریکا جمعه شب به «جاکوب فری» شهردار مینیاپولیس تاخت و گفت که اگر او نتواند وضعیت را کنترل کند، گارد ملی را به آنجا اعزام خواهد کرد. در حالی که پنتاگون نیرو‌های خود موسوم به «پلیس نظامی» را برای اعزام به شهر مینیاپولیس در وضعیت آماده‌باش قرار داده، فرماندار ایالت مینه‌سوتا احتمال برقراری حکومت نظامی در شهر را منتفی نمی‌داند. اوضاع در دیگر شهر‌ها از جمله واشنگتن دی‌سی هم بی‌ثبات است. برخی منابع گفته‌اند نیرو‌های سرویس مخفی امریکا تصمیم گرفته‌اند کاخ سفید را به علت تجمع معترضان تعطیل کنند. دیروز همچنین اولین کشته در اعتراضات امریکا به نام شهر دیتروت ثبت شد. در عین‌حال شاهد یک شگفتی دیگر از رئیس‌جمهور امریکا شد. جایی که او خطاب به مردم امریکا گفت که با شرورترین سگ‌ها به جان‌شان می‌افتد!

به گزارش «جوان» تصاویر هوایی و زمینی منتشر شده از کانون اعتراضات ضد نژادی امریکا، بیش از آنکه شهر مینیا‌پولیس را شهری آشوب‌زده نشان دهد، صحنه‌های شهری جنگ‌زده را به تصویر می‌کشد که شبیه آن را می‌توان در فیلم‌های هالیوودی یا شهر‌های جنگ‌زده عراق یا قیام انتفاضه در غزه سراغ گرفت. فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و مراکز پلیس به آتش کشیده شده‌اند، پهپاد‌های نوع Predator B بر فرار این شهر به پرواز درآمده‌اند و از ارتفاع ۲۰ هزار پایی تحولات را رصد می‌کنند. پنتاگون هم اعلام کرده که قصد دارد نیرو‌های موسوم به پلیس نظامی را به این شهر اعزام کند. خبر آماده‌باش پنتاگون برای اعزام نیرو را آسوشیتدپرس به نقل از سه منبع مطلع که نخواستند نام‌شان فاش شود، تأیید و گزارش کرده که به نظامیان پایگاه‌های فورت کارسون در ایالت کلرادو و فورت رایلی در ایالت کانزاس برای استقرار در مینیاپولیس، آماده‌باش ۲۴ ساعته داده شده است. گفته می‌شود تاکنون دست‌کم ۵۰۰ سرباز گارد ایالت مینه سوتا وارد مینیاپولیس شده‌اند. کار به جایی کشیده که از دیشب مقررات منع آمد و رفت در این شهر برقرار شده که تا صبح دو شنبه نیز ادامه خواهد داشت. ترامپ جمعه شب در توئیتر به «جاکوب فری» شهردار مینیاپولیس تاخت و گفت که اگر او نتواند وضعیت را تحت کنترل درآورد، نیرو‌های گارد ملی را به آنجا اعزام خواهد کرد: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند.»‌فری به این توئیت ترامپ واکنش نشان داد و به خبرنگاران گفت: «بگذار این را بگویم که ضعف، سر باز زدن از پذیرش مسئولیت اقدامات خود است. ضعف، انگشت اتهام را به سمت دیگران گرفتن در زمان بحران است. دونالد ترامپ چیزی درباره قدرت مینیاپولیس نمی‌داند.» فری افزود: «ما بسیار قوی هستیم. آیا این یک دوره زمانی دشوار است؟ بله، اما بهتر است شما مطمئن باشید که ما از پس آن برمی‌آییم.»

گسترش به ۱۵ ایالت

ترامپ توئیت کرده که «غارت آغاز شود شلیک هم آغاز می‌شود»؛ توئیتی که به نظر می‌رسد آتش خشم معترضان را بیشتر کرده است. دیترویت اولین شهری بود که درگیری نژادی بین پلیس و معترضان به کشته شدن دست‌کم یک امریکایی منجر شد. یورونیوز گزارش کرده که پلیس شهر دیترویت در ایالت میشیگان گفته که به دنبال تیراندازی به تظاهرکنندگان یک نفر کشته شده، ولی سخنگوی پلیس دیترویت تأکید کرده است که هیچ کدام از افسران پلیس در این تیراندازی نقش نداشته‌اند. گسترش اعتراضات به دیگر ایالت‌ها که از روز جمعه شروع شده بود، تاکنون دست‌کم به ۱۵ ایالت کالیفرنیا، کلرادو، جورجیا، ایلینویز، کنتاکی، ایندیانا، لوئیزیانا، ماساچوست، نیویورک، میشیگان، نوادا، اوهایو، تگزاس، ویرجیانا و واشنگتن کشیده شده است. اوضاع در شهر هوستون در ایالت تگزاس بسیار پرتنش گزارش شده است. پلیس هوستون اعلام کرد در درگیری‌های جمعه شب در این شهر حدود ۲۰۰ نفر بازداشت شدند. همچنین صحنه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ده‌ها معترض، در حالی که یک ماشین پلیس را به کنترل خود درآورده‌اند، به روی سقف آن می‌روند. در دالاس صحنه‌هایی از تلاش معترضان برای ایجاد سنگر از چوب و سنگ گزارش شده که اعتراضات را بیش از پیش به صحنه‌های جنگ داخلی شبیه می‌کند. در آتلانتا، در ایالت جورجیا اعتراضات به خشونت کشیده شد و معترضان با پرتاب بطری‌هایی به سمت پلیس، ماشین‌های پلیس را به آتش کشیدند. آن‌ها همچنین با حمله به مقر «سی‌ان‌ان» با نیرو‌های پلیس درگیر شده و لوگوی آن را مخدوش کردند. برایان کمپ، فرماندار ایالت جورجیا به دلیل افزایش اعتراضات در منطقه فولتون اعلام وضعیت اضطراری کرد. در بروکلین، تصاویری از ضرب و شتم شدید معترضان به دست پلیس منتشر شده و در لوئیزویل در ایالت کنتاکی هم پلیس در جریان پخش زنده اعتراضات، اسلحه خود را به طور مستقیم به سمت گزارشگر می‎گیرد و گلوله پلاستیکی شلیک می‎کند. گزارش شده که در نتیجه تیراندازی در لوئیزویل، هفت نفر مجروح شده‌اند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

معترضان در نیویورک، آتلانتا، لس‌آنجلس و واشنگتن نیز با پلیس درگیر شدند. در لس‌آنجلس، معترضان امریکایی با تجمع در خیابان‌ها به مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله و تبعیض نژادی واکنش نشان دادند. صحنه‌هایی از آتش زدن پرچم امریکا به دست معترضان در لس‌آنجلس منتشر شده که ویدئوی این صحنه تا ظهر دیروز بیش از ۳۳۰ هزار بار در توئیتر بازدید داشته است. ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش کرد به دنبال تشدید اعتراضات در این شهر، اداره پلیس از ساکنان در مرکز شهر خواست در خانه بمانند و از همه کسبه نیز خواست مغازه‌های خود را بسته نگاه دارند. در حالی که وقوع درگیری‌هایی بین نیرو‌های پلیس و معترضانی که برای حرکت به طرف کاخ سفید تلاش می‌کردند، گزارش شده، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش کرده که نیرو‌های سرویس مخفی امریکا تصمیم گرفته‌اند کاخ سفید را به علت تجمع معترضان تعطیل کنند. خبرنگارانی که در داخل ساختمان کاخ سفید حضور داشتند گفتند به دلیل حضور معترضان در محوطه اطراف کاخ سفید به آن‌ها دستور داده شده در داخل ساختمان باقی بمانند. گفته می‌شود معترضانی که جمعه شب مقابل کاخ سفید تجمع کرده‌اند، پنج ساعت کامل با پلیس مخفی امریکا درگیر شده‌اند. ترامپ با تأیید حضور معترضان پشت کاخ سفید توئیت کرد: «در صورت عبور معترضان از فنس‌ها با شرورترین سگ‌ها وشوم‌ترین سلاح‌هایی که تاکنون دیده‌ام از آن‌ها استقبال می‌کردیم.» او نوشت: «سرویس مخفی امریکا دیشب کار بسیار بزرگی را در کاخ سفید انجام داد. آن‌ها کاملاً حرفه‌ای و عالی بودند. جمعیت زیاد بود و به‌گونه‌ای حرفه‌ای سازماندهی شده بود، اما هیچ‌کس حتی به فنس هم نزدیک نشد.»

گسترش انتقادات بین‌المللی از کاخ سفید

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص خشونت‌های پلیس امریکا به کاخ سفید هشدار داده و میشل باچلت، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکوم کردن قتل جورج فلوید، به دست پلیس امریکا گفته است: «مقام‌های این کشور باید اقداماتی جدی برای پایان دادن به حوادث مشابهی از این دست و کشتار امریکایی‌های سیاهپوست اتخاذ کنند.» جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل هم که به درخواست امریکا برای بررسی اوضاع هنگ‌کنگ برگزار شد، به صحنه انتقاد‌های چین و روسیه به دلیل «توسل بیش از حد به زور» علیه سیاهپوستان این کشور تبدیل شد. دیمیتری پولیانسکی، قائم مقام نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت: «چرا ایالات متحده حق چین را برای بازگرداندن صلح و نظم در هنگ‌کنگ نقض می‌کند و همزمان به طرزی وحشیانه اجتماعات (معترضان به قتل فلوید) را پراکنده می‌کند؟» ژانگ ژون، نماینده چین در سازمان ملل هم در بیانیه‌ای بعد از این نشست اعلام کرد، «امریکا و انگلیس سرشان به کار خودشان باشد.» همچنین جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با انتقاد از نژادپرستی در امریکا، از شهروندان کانادایی خواست با وحدت در کنار هم در مقابل انزجار نژادی بایستند. وی گفت: مردم کانادا با وحشت و ترس شاهد ناآرامی‌ها در ایالات متحده هستند.

موتور موشک ماهواره‌بر امریکا منفجر شد

تست موتور پرتاب ماهواره Starship SN۴ متعلق به سازمان فضایی امریکا (ناسا) لحظاتی پس از شلیک در تخته پرتاب منفجر شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، این چهارمین نمونه آزمایش ایستای این نوع موتور پرتاب موشکی بود که در سایت پرتاب «بوکا چیکا» در ایالت تگزاس انجام شد. موتور موشک در لحظه پرتاب دچار انفجار شدید شد. با این حال رسانه‌ها می‌گویند که به دلیل شعاع زیاد ایمنی کسی در این انفجار آسیب ندیده است. براساس این گزارش، این آزمایش برای توسعه Starship انجام شده است که قرار است جایگزین موشک فالکون-۹ و «فالکون هِوی» برای پرتاب ماهواره‌بر شود. با این حال به دلیل شکست‌های مکرر، کارشناسان می‌گویند که هنوز خیلی زود است این موشک را بتوان وارد فاز عملیاتی کرد. روز پنج شنبه نیز ناسا قصد داشت دو فضانورد خود را به فضا بفرستد که به دلیل بدی آب و هوا لحظاتی قبل از پرتاب لغو شد و پرتاب آن به روز شنبه موکول شد. قرار بود این مأموریت با موشک فالکون ۹ و کپسول دراگون از پایگاه پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا انجام شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
2
با سربازان وحشی تر و حیوان تر از سگ هایت به جان مردم دنیا افتادی متکبر ترسو
پوشک یادت نره
یاد روزهایی که مردم و کودکان و زنان ویتنام و عراق و یمن و لیبی ..... را می کشتید
وعده خداوند حق است
یا
حسين
|
Germany
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
2
كجايند هواداران دمكراسى،آزادى بيان،حقوق بشر،جامعه مدنى؟كعبه آمالتان در آتش خشم ملتى كه بر عليه راسيسم و نژاد پرستى و تبعيض نژادى بپا خاسته ميسوزد،چرا ساكتيد خوشگل كلامها؟
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
1
آقای رییس جمهور ترامپ:
شاید مردم آمرکا نخواهند وارد حصارهای کاخ سفید شوند، آنها انتظار دارند شما هم وارد آنجا نشود و آنجا را ترک کنید...بخاطر حفظ جان خودتان ....سگها و سلاحها و چیزهای دیگر
said
|
Switzerland
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
1
سلام. پلیس آمریکا دستور گرفته اند به ترساندن ملت و به سکوت کشیدن آنها برای همین قتلهای بارز را انجام میدهند چون جامعه را فردگرا و مادی گرا کرده اند و وحشت و ارعاب کارگر است. سیستم غربی نابودگر کنندهً تمام پایه های انسانیت است. در ضمن اگر ترامپ کشته شد بدانید کار خود دولت امریکاست احتمال آن میرود
said
|
Switzerland
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
1
سلام. آزادی و حقوق بشر از اولش هم در غرب دروغ بود. اگر شخصی ماهیتِ واقعیِ غربی ها را بگوید. نه تنها خیلی ها او را باور نمیکند که عده ای او را مسخره نیز خواهند کرد. چون ماهیت پلیدشان ، مرزهای باورِ انسان و منطق را نابود کرده و غربی ها را تبدیل به چیزی کرده بدون مرزهای باور ، با پلیدیهای ماورای باور. آنها ذاتشان پلید و مغزهایشان بیمار است . جز خود نمی بینند و جز خود نمی اندیشند. آنها مانند آفات به جونِ انسانها و انسانیت افتاده اند. این تجربهً بیش از بیست سال زندگی در وسطِ اروپاست ( سوئیس )
کاترین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
آخه ترامپ و پلیسهاش روی سگهای وحشی را هم سفید کردن. چقدر حرکت پلیس آمریکا وحشیانه بود که به سگ تیراندازی کرد. اونهایی که دغدغه حقوق حیوانات را دارن، کجان؟ بیایید به داد مردم و حیوانات آمریکا برسید، به خدا گناه دارن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار