کد خبر: 1004085
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
مدیر موزه‌های استان اردبیل:
مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: همزمان با روز جهانی موزه‌ها نمایشگاه مجازی از آخرین یافته‌های باستان‌شناسی سال گذشته در اردبیل برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فردین عینی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط استان در پرهیز از تجمعات و کنترل این بیماری امسال روز جهانی موزه‌ها را متفاوت از سایر ایام پیش‌بینی کردیم تا بیشتر به شکل مجازی این برنامه‌ها برگزار شود.

وی اردبیل را یکی از مناطق تاریخی و پر از گنجینه‌های مادی و معنوی توصیف و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ آثار گرانسنگی در این استان به یادگار مانده که ما سعی کردیم در موزه‌های شهرهای مختلف استان این آثار ارزشمند را به نمایش بگذاریم.

مدیر موزه‌های استان اردبیل با بیان اینکه در گرامیداشت روز جهانی موزه تلاش بر این است تا مردم به شکل مجازی با ارزشمندترین سرمایه‌های تاریخی و باستانی آشنایی یابند، گفت: عمده برنامه‌های ما در این ایام به صورت مجازی خواهد بود که در این زمینه محور کارها معرفی موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان اردبیل است.

عینی افزود: در این ایام از لوح‌های اشیا و اموال منقول تاریخی و فرهنگی بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، رونمایی خواهد شد.

وی بازدید مجازی از مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین و برگزاری نمایشگاه از ظروف آبی‌سفید مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین را از برنامه‌های این هفته اعلام و تصریح کرد: امیدواریم هموطنان ما از طریق فضای مجازی بیشتر با این گنجینه‌های تاریخی استان اردبیل آشنا شوند.

مدیر موزه‌های استان اردبیل همچنین از برگزاری نمایشگاه مجازی از یافته‌های باستان‌شناسی سال گذشته خبر داد و افزود: موزه‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده در این ایام و از طریق فضای مجازی معرفی خواهند شد تا همشهریان بیشتر با این مجموعه‌ها آشنایی یابند.

عینی پخش فتوکلیپ مرمت بناهای تاریخی استان در فضای مجازی و فتوکلیپ از آموزش قلم‌زنی و کلاس‌های برگزارشده در نگارخانه شاه اسماعیل خطایی را از دیگر برنامه‌های روز موزه‌ها اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر موزه‌های استان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، تلاش بر این بوده تا بازدید از موزه‌ها به شکل مجازی میسر شود.

مدیر موزه‌های استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل 8 موزه وجود دارد که در این موزه‌ها اعم از باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، صنایع دستی و ... تلاش بر این است تا در هممه مناطق یافته‌های کاوشگران و همچنین فعالان عرصه باستان‌شناسی که نمودی از قدمت و تاریخ و عظمت این خطه است به نمایش گذاشته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر