کد خبر: 1000839
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با هفته معلم ۲۵۵ نفر از معلمان نمونه استان اردبیل تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری با گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و تعطیلی فعالیت‌های آموزشی برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم امسال تا 90 درصد در فضای مجازی و بدون تجمع خاص برگزار خواهد شد.

وی تقدیر از تلاش‌های معلمان را در سطوح مختلف حتی با اهدای لوح تقدیر یادآور شد و خاطرنشان کرد: با ارزیابی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته 255 معلم نمونه استان در مناطق مختلف مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و در این بین 35 معلم مدارس غیردولتی نیز انتخاب شدند تا از آنها تکریم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 33 نفر از این معلمان در مرحله استانی و سه نفر در سطح ملی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که روز شنبه و در قالب یک برنامه ویدئوکنفرانس که با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شکل همزمان معلمان نمونه کشوری تجلیل خواهند شد.

ناصری بیان کرد: در این ارتباط تصویری معلمان نمونه فرصت پیدا خواهند کرد تا دیدگاه‌ها و نظرات خود را به شکل مستقیم با رئیس جمهور مطرح کنند و در کنار آن دیدار معلمان نمونه کشوری با رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش نیز انجام خواهد شد تا با همکاری سران قوا مشکلات و نارسائی‌های جامعه فرهنگیان رفع شود.

وی ادامه داد: در استان نیز با همکاری صداوسیما برنامه‌ای در تجلیل از معلمان نمونه تهیه و پخش خواهد شد تا علل موفقیت و پیام معلمان در این برهه حساس به گوش اقشار مختلف جامعه برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و خانواده فرهنگیان متوفی در جریان ابتلا به کرونا را از دیگر برنامه‌های ایام هفته معلم برشمرد و اظهار کرد: با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی غبارروبی مزار شهدای فرهنگی انجام خواهد شد و در کنار آن معلمان فعال در عرصه آموزش مجازی و شبکه شاد نیز تجلیل خواهند شد.

ناصری خاطرنشان کرد: خدماتی که معلمان در این ایام سخت در ارائه برنامه‌های آموزشی انجام می‌دهند، جای قدردانی دارد چرا که برخی از همکاران ما صدها کیلومتر راه روستایی و عشایری را طی می‌کنند تا در فضای آزاد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تدریس دانش‌آموزان را انجام دهند.

وی گفت: در گرامیداشت هفته معلم همچنین قرار است در یک اقدام مشترک با وزارت راه و شهرسازی عملیات ساخت مسکن برای 170 هزار معلم متقاضی آغاز شود تا در قالب طرح اقدام ملی مسکن این فرهنگیان صاحب خانه و سرپناه شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: به غیر از بخش‌های ثمرین، هیر، آبی‌بیگلو، لاهرود، مرادلو و انگوت معلمانی که در سایر مناطق استان تدریس می‌کنند، از مزایای حق مرزی بهره‌مند شده‌اند.

ناصری تصریح کرد: ما پیشنهاد کردیم تا مبنای بهره‌مندی همکاران از حق مرزی شهرستان باشد تا امکان پوشش گروه‌های مختلفی از جامعه فرهنگیان نیز مهیا باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر