کد خبر: 999896
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
سرپرست کمیته امداد استان مرکزی
سرپرست کمیته امداد استان مرکزی گفت: در ماه مبارک رمضان تعداد ۴۵ هزار سبد کالا با سرانه ۳۵۰ هزار تومان با رعایت عزت و کرامت در منزل مددجویان تحت حمایت توزیع می شود.

سرپرست کمیته امداد استان مرکزی گفت: در ماه مبارک رمضان تعداد ۴۵ هزار سبد کالا با سرانه ۳۵۰ هزار تومان با رعایت عزت و کرامت در منزل مددجویان تحت حمایت توزیع می شود.

عدالت بهرامی، سرپرست کمیته امداد استان مرکزی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان رزمایش گسترده همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه برای حمایت نیازمندان و فقرا جامعه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) شکل گرفت، افزود: کمیته امداد استان مرکزی همانند سایر دستگاه‌ها برای لبیک به فرمان رهبری وارد میدان شده و "رزمایش ملی بخشش ایرانیان" برای کمک به نیازمندان در این نهاد مردمی شکل گرفت.

وی از توزیع تعداد ۴۵ هزار سبد کالا با سرانه ۳۵۰ هزار تومان با رعایت عزت و کرامت در منزل مددجویان تحت حمایت در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود:از ابتدای ماه مبارک رمضان همچنین تعداد۹ آشپزخانه برای طبخ اطعام نیازمندان در قالب طرح همسفره ، با عنوان " اطعام مهدوی "و در راستای رزمایش گسترده مواسات و همدلی با رعایت کامل اصول بهداشتی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد چهار آشپزخانه در سطح شهرستان اراک ، دو آشپزخانه در شهرستان ساوه ، دو آشپزخانه در شهرستان خمین و یک آشپزخانه در شهرستان محلات فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: در این رزمایش از ظرفیت خیران و دستگاه‌ها در راستای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از کرونا استفاده می‌شود.

سرپرست کمیته امداد استان مرکزی در ادامه اظهار کرد: پیش بینی مساعدت نقدی برای مددجویان کمیته امداد با اعتبار یک میلیاردو ۷۰۰میلیون تومان به صورت بلاعوض و چهار میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و استمهال وام‌هایی که سررسید شده برای خانواده‌های اولویت‌دار‌ از جمله زنان سرپرست خانواده، بیماران صعب‌العلاج و افرادی که کودکان سؤتغذیه دارند از برنامه های کمیته امداد استان مرکزی در این رزمایش است.

وی با اشاره به اینکه جذب سه هزار و ۵۰۰ حامی برای کودکان یتیم و طرح محسنین نیز یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد استان عنوان کرد و گفت: در رزمایش کمک مؤمنانه مردم می‌توانند از طریق پایگاه الکترونیکی و با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری شرکت کنند که در سطح استان بیش از ۱۰۴ دفتر نیکوکاری فعالیت می کنند.

بهرامی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته با اجرای طرح مفتاح الجنه از چهار هزار خانواده تحت حمایت با حضور مسئولان بازدید و به مشکلات آنها رسیدگی شد، بیان کرد: در سال جاری با وجود شیوع بیماری کرنا این طرح به صورت غیر حضوری برگزار می شود ؛ کمیته امداد گزارشی از خانواده‌هایی که دارای مشکل هستند را متناسب با هر دستگاه به مدیران دستگاه‌ها معرفی و مدیران دستگاه‌هابه این مشکلات رسیدگی می کنند ؛ درصورت تأکید مدیران به ملاقات حضوری با خانواده شرایط ملاقات چهره به چهره توسط کمیته امداد با رعایت تمامی موارد بهداشتی فراهم می شود.

وی افزود: با پیشنهاد معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی همچنین مدیران با حضور در استانداری مرکزی به صورت مکالمه تلفنی و یا تصویری با رعایت حفظ و شأن مددجویان باآنها ارتباط گرفته و به مشکلات مددجویان به صورت غیر حضوری رسیدگی می کنند.

وی اضافه کرد: کمک به آزادی ۱۹۰ نفر از زندانیان نیازمند با جرائم غیر عمد، جمع آوری کمک برای مردم مظلوم فلسطین و جمع آوری زکات فطریه مردم در روز عید سعید فطر از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد امین مردم است وتمامی کمک‎های مردمی متناسب با نیات آنها در امور محرومان هزینه می شود اظهارکرد: این نهاد براساس نیت خیران کمک‌های آنها را در همان سرفصل هزینه می کند و خود را ملزم به شفاف سازی و ارائه گزارش به خیران می داند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر