کد خبر: 995543
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
حزب جمعیت علمای هند اعلام کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد جوانان مسلمان طی روز‌های اخیر به‌شکلی برنامه‌ریزی‌شده دستگیر و به مکان‌های نامعلوم منتقل می‌شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نمایندگان جمعیت علمای هند ضمن ملاقات با رئیس پلیس شهر دهلی‌نو نسبت به شروع موج دستگیری مسلمانان ابراز نگرانی کردند.

مسئولین جمعیت علمای هند تصریح کردند: بررسی‌های ما نشان می‌دهد دستگیری جوانان مسلمانان با برنامه‌ریزی قبلی در حال انجام است.

دستگیرشدن جوانان مسلمان و بی‌توجهی به عاملان اصلی کشتار وحشیانه روز‌های اخیر که جوانان هندو بودند باعث نگرانی‌های تازه‌ای شده که در خصوص نگاه تبعیض‌آمیز دولت هند به اتباع این کشور است.

هرچند پلیس هند وعده داده است به این موضوع رسیدگی می‌کند، ولی احزاب مسلمان معتقدند تا زمانی که قانون بازنگری تابعیت لغو نشود مشکلات ادامه خواهند داشت.

اخیراً و همزمان با سفر ترامپ به هند، نظامیان این کشور با همراهی هندو‌های متعصب ضمن حمله به مسلمانان حداقل ۵۰ نفر را کشتند و ۴۰۰ نفر را نیز به‌شدت زخمی کردند.

علی‌رغم گذشت ۱۴ روز از این حادثه دلخراش دولت دهلی‌نو هنوز اقدام خاصی علیه عاملان این جنایت انجام نداده است.

طبق قانون بازنگری تابعیت که در هند به تبعیض مذهبی مشهور شده است غیرهندی‌ها به‌شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می‌کنند.

همزمان با اجرای این قانونْ هند تابعیت بسیاری از اتباع خود را به‌بهانه‌های مختلف باطل کرده است و این مسئله که اکثر افرادی که تابعیتشان باطل شده است مسلمان بودند به اعتراضات گسترده دامن زده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار