کد خبر: 993140
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: در‌حالی‌که مردم به دلیل گرانی‌های بی‌مورد خواستار نظارت مقامات قضایی به کلیه اصناف هستند، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در مورد دلیل گرانی موز گفت: موز‌هایی که از مقصد اکوادور و از مرز شمالی ترکیه وارد کشور می‌شد، به دلیل بسته بودن مرز وارد نمی‌شود، بنابراین تنها موز از فیلیپین و هند و از طریق بندرعباس وارد کشور می‌شود.

سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با فارس اعلام کرد: دولت عراق با صدور بیانیه‌ای، مرز زرباطیه- مهران را به مدت ۱۴ روز برای مسافر و کالا بست.
وی گفت: در حال حاضر کالا‌ها در مرز دپو (انباشت) شده و منتظر صادرات هستند.
به گفته رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، قرار است عراق از امروز درباره دیگر مرزهایش با ایران نیز اعلام کند که آیا بسته یا باز خواهد بود.

نورانی گفت: محصولاتی مانند سیب، پرتقال، سیب‌زمینی، پیاز، خیار و گوجه‌فرنگی به این کشور از سوی ایران صادر می‌شود که بسته شدن مرز ضربه سنگینی به صادرات کشور وارد خواهد کرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا حجم صادرات ما به این کشور قابل توجه است، گفت: در دو، سه هفته گذشته که مسؤولان وزارت صنعت از مرز مهران بازدید می‌کردند، صف‌های چند کیلومتری برای صادرات به این کشور وجود داشت.

سرنخ گرانی موز پیدا شد
سیدرضا نورانی همچنین در مورد دلیل گرانی قیمت موز گفت: موز‌هایی که از مقصد اکوادور و از مرز شمالی ترکیه وارد کشور می‌شد، به دلیل بسته بودن مرز وارد نمی‌شود، بنابراین تنها موز از فیلیپین و هند و از طریق بندرعباس وارد کشور می‌شود.
قیمت موز در تهران به کیلویی ۱۶ هزار تومان رسیده و بسیاری از میوه‌فروشان قیمت را درج نمی‌کنند. این قیمت نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۵ هزار تومان در هر کیلو افزایش دارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: با بسته شدن مرز شمالی ترکیه به ایران این‌ها یا به مقصد عراق می‌روند و یا از طریق لندی‌کرافت به عمان ارسال می‌شوند.
وی ادامه داد: در روز‌های گذشته سازمان قرنطینه اعلام کرده که احتمالاً موز‌هایی که به مقصد عمان می‌رود را دوباره به کشور وارد کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار