کد خبر: 991573
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
حضور یک تکواندوکار ملی پوش از کشورمان در مسابقات امارات با نام این کشور شائبه تغییر تابعیت وی را مطرح کرده بود که از سوی مربی این بازیکن تکذیب شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ابوالفضل یعقوبی عضو پیشین تیم ملی تکواندو که عناوین متعددی از جمله مدال برنز جهان را برای کشورمان کسب کرده، پس از آسیب دیدگی و بیماری و دوری از تیم ملی، مدتی قبل در دو تورنمنت برگزار شده در حاشیه خلیج فارس موفق ظاهر شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

اما حضور وی با نام کشور امارات در این مسابقات دردسرساز شد تا جایی که این موضوع به موج مهاجرت‌های بی رویه در تکواندو ربط داده شد.

سامان قویدل مربی وی در این دو تورنمنت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما اصلاً امارات نیستیم و در عمان فعالیت می‌کنیم. من نزدیک دو سال است که عمان زندگی و مربیگری می‌کنم و به عنوان سرمربی تیم نونهالان این کشور به مسابقات جهانی ازبکستان اعزام شدم و در مسابقات قهرمانی اردن ۲۰۱۹ نیز حضور داشتم. در خصوص یعقوبی هم مسئله‌ای عادی بود و به هیچ عنوان صحبتی از تغییر ملیت نشد.

وی ادامه داد: یعقوبی بعد از یک سال دوری از مسابقات، برای شروع دوباره تمرینات با من تماس گرفت. به همین منظور برنامه ریزی خاصی برای او داشتیم و قرار شد به عمان بیاید. مدتی اینجا تمرین کرد و برای بازگشت به شرایط مسابقه تصمیم گرفتیم در دو تورنمنت عربی G۱ و فجیره G۲ شرکت کنیم تا نتایج تمرینات خود را در میدان مسابقه ببنیم.

قویدل افزود: زمانی که ما تصمیم به حضور در این مسابقات گرفتیم، زمان ثبت نام رو به اتمام بود و در صورتی که ابوالفضل می‌خواست از طریق فدراسیون ایران اقدام کند، مسابقات را از دست می‌دادیم، در همین بین یکی از تیم‌های امارات پیشنهاد داد که من به عنوان مربی و ابوالفضل به عنوان تکواندوکار برای این باشگاه در این مسابقات حضور داشته باشیم که خدا را شکر موفق به کسب دو مدال در این رقابت‌ها شد. به هیچ عنوان بحث تغییر ملیت نبود و فقط برای یک تیم باشگاهی مسابقه داد.

این مربی ایرانی در پایان گفت: کسب این دو مدال بعد از یک سال دوری از تمرین و مسابقه برای یعقوبی اثرات بسیار خوبی داشت و او را به شرایط روحی مناسب بازگرداند. بازهم تاکید می‌کنم که یعقوبی برای یک تیم باشگاهی مبارزه کرده و بحث دیگری نبوده است. هدف ما بازگشت وی به روز‌های اوج او و تلاش برای رسیدن به شرایط مسابقه بوده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار