کد خبر: 991543
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان :
مهندس مهدی خضری از افتتاح 78 پروژه با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان و کلنگ زنی 45 پروژه جدید با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان  در نشست خبری بااصحاب رسانه اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تمام محدودیت ها، پروژه های بسیاری برای برقراری تردد ایمن و روان مردم ایران در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به عنوان کریدور شمال جنوب و غرب به شرق کشور تعریف و اجرا شد.

مهندس مهدی خضری  افزود: در 12 هزار کیلومتر راه استان اصفهان حدود 271 میلیون تردد در 10 ماهه ابتدایی سال ثبت شده است که افزایش 7 درصدی را به نسبت مدت مشابه قبل نشان می دهد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان انجام عملیات 280 کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت گرم و انجام عملیات اجرایی سیلکت راه های فرعی و روستایی به طول  438 کیلومتر را از جمله اقدامات شاخص این اداره کل عنوان کرد.

 وی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان 40 درصد کاهش یافته و ما با وجود این کاهش ها گام های مهمی برای حفظ ایمنی راه های استان اصفهان برداشته شده است.

خضری  انجام 420کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی جاده های استان اصفهان را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: خط کشی یکهزار و 100 کیلومتر از راه های استان اصفهان، 20 کیلومتر روشنایی،20 کیلومتر نیوجرسی و 20 کیلومتر گاردریل از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می آید.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان به پیشرفت 50 درصدی ساخت 60 کیلومتر راه روستایی استان اصفهان اشاره کرد وابراز داشت: علاوه بر ساخت این 60 کیلومتر، ساخت 50 کیلومتر راه روستایی در محورهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای طرح راه ایمن در دو جاده مهم استان

وی انسداد دسترسی های غیرمجاز و برخورد با دستفروشان کنار جاده های استان را از دیگر اقدامات این اداره کل برای افزایش ایمنی تردد مردم عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی استان در این مسیر به یاری ما آمده اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح موفق راه ایمن در نوروز امسال اذعان نمود: آزادراه اصفهان-کاشان به عنوان یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه به عنوان پایلوت راه ایمن انتخاب شد .

وی تصریح کرد: افزایش حضور پلیس راه درمنطقه و همچنین ساخت ایستگاه ها امنیت- سلامت در سراسرمحور از مجموع اقدامات انجام شده  در این محوراست که باعث کاهش تصادفات شده است.

خضری گفت: بر این اساس، اجرای طرح راه ایمن در نوروز سال جاری و در دو محورطریق الرضا (خور-جندق-مشهد) و محور جاده قدیم اصفهان- تهران در دستور کارقرار گرفت.

ثبت و ارسال 600 هزار تخلف به پلیس راه

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از ثبت و ارسال 600 هزار تخلف سرعت توسط سامانه های حمل ونقل هوشمند این اداره کل خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته تنها 181 هزار تخلف ثبت شده بود.

خضری افزایش قایل توجه ثبت تخلفات را ناشی از افزایش حساسیت و تعداد سامانه های سیستم های حمل ونقل هوشمند این اداره دانست و افزود: با راه اندازی 35 دوربین ثبت تخلف جدید  تا پایان سال 98 تعداد دوربین های ثبت تخلف سرعت به 140 دوربین خواهد رسید.

تشدید نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی با همکاری پلیس راه

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از کاهش 9 درصدی تصادفات جاده ای استان اصفهان در 9 ماهه ابتدایی سال خبر داد و گفت: کاهش تصادفات به دلیل افزایش سیستم های نظارتی اعم از سیستم های نظارت هوشمند و نظارت های فیزیکی بوده است.

وی با اشاره به  تصادفات نگران کننده ناوگان حمل ونقل مسافربری در کشور و استان اصفهان تصریح کرد:  با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بررسی عوامل موثر مختلف دستورالعمل های جدیدی برای تشدید نظارت بر این بخش تصویب وابلاغ شد.

خضری گفت: از این پس، کلیه  شرکت های مسافربری فعال،  باید با استفاده از سامانه سپهتن و راه اندازی اتاق مانیتورینگ،  راننده و ناوگان خود را کنترل کنند.

وی از کنترل مضاعف سیستمی و فیزیکی راننده و ناوگان در مقابل تمام پاسگاه‌ها توسط پلیس راه در ساعات ۲۲ تا ۷ صبح  خبر داد و گفت: تشدید نظارت‌های میدانی در پایانه‌های مسافربری و در طول مسیر با ایجاد تیم مشترک پلیس راه راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: اجرای طرح تشدید و غربالگری سلامت رانندگان مسافربری با اولویت تست اعتیاد به صورت مشترک توسط پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رسیدگی به گزارش موردی تخلفات حمل و نقلی رانندگان و ناوگان مسافربری و باری منعکس شده از سوی عوامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط پلیس راه از دیگر مصوبات ابلاغ شده در جهت افزایش نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی برشمرد.

خضری اضافه کرد: مردم نیز می توانند تخلفات شرکت و راننده را از طریق  تماس با سامانه  پیامکی 110120 ، سامانه 141 و شماره  مدیرپاسخگوی شرکت به سازمان راهداری و پلیس برای رسیدگی اطلاع دهند.

برخورد جدی با بارهای تجاری غیرمجاز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از برخورد جدی با متخلفان حوزه بار غیرمجاز تجاری در اتوبوس های مسافربری خبر داد و گفت: گشت های راهداری و نظارت ترابری برای برخورد با این گونه تخلفات راه اندازی شده است.

خضری گفت : حمل بار تجاری بیش از حد مجاز  توسط ناوگان عمومی حمل ونقل مسافر باعث بروز نقص فنی و عدم کارکرد درست ترمز در مواقع حساس و به خطر انداختن جان ده ها مسافر خواهد شد.

خضری با بیان اینکه رویکرد ما ارائه اطلاعات صادقانه و واقعیت ها به مردم است، گفت: با وجود بالاترین رتبه ثبت شکایات، اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی حائز رتبه برتر  پاسخگویی به شکایات مردمی ثبت شده در سامانه شهراه در سطح کشور شد.

خضری خاطرنشان کرد: در سال جاری برای بازگشت آرامش و ساماندهی اقتصادی به حوزه حمل ونقل کالا دستورالعمل های واحدی اتخاذ و به مرحله اجرا رسید و خوشبختانه تا حدودی این حوزه به ثبات رسید.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به روند نگران کننده تصادفات و حوادث جاده ای اضافه کرد: برای کاهش تصادفات جاده ای با برگزاری جلسات متعدد با کلیه دست اندرکاران استان اصفهان و مسئولان بالادستی و با بهره گیری از سایرظرفیت ها ضمن انجام اقدامات فیزیکی رفع نقاط پرتصادف، برخوردهای قضایی گسترده تر با متخلفان را کلید زدیم.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: با تلاش و تسهیل سرمایه گذاری در بخش دولتی، حدود 500 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان جذب شد.

خضری با اشاره به افتتاح یک مجتمع جدید در دهه فجر اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان با داشتن 50مجتمع خدماتی رفاهی از جهت تعداد مجتمع و پراکندگی آن دررتبه اول کشور قرار دارد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر