کد خبر: 991489
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
رئیس‌جمهور سوریه وعده داد که نبرد برای آزادسازی ادلب با وجود هیاهو و جنجال‌آفرینی‌هایی که از شمال به گوش می‌رسد، ادامه خواهد یافت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سخنگوی حزب حاکم ترکیه با متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش‌بس در استان ادلب، مدعی شد این ترکیه نیست که توافق سوچی حول استان ادلب را نقض کرده است. از سوی دیگر، مسکو از گشت‌زنی مجدد نیرو‌های خود و آنکارا در مناطق شمالی سوریه خبر داد.

بشار اسد دو شنبه شب در یک نطق تلویزیونی به مناسبت پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه و آزادسازی کامل شهر حلب افزود: این پیروزی و آزادسازی به معنای پایان جنگ و خنثی کردن تمامی نقشه‌ها یا نابودی تروریسم و حتی تسلیم شدن دشمنان نیست، اما به طور حتم بینی دشمنان را به خاک مالید و مقدمه‌ای برای شکست کامل دیر یا زود آنان خواهد بود. اسد گفت: عملیات آزادسازی حومه حلب و ادلب بدون توجه به «سر و صداها» و هیاهویی که از شمال ترکیه شنیده می‌شود، ادامه خواهد یافت؛ همچنان که عملیات آزادسازی تمام خاک سوریه و شکست کامل تروریست‌ها و برقراری ثبات نیز ادامه می‌یابد.

سخنان اسد را می‌توان پاسخی به هشدار اخیر وزارت دفاع ترکیه دانست، آنکارا چندی پیش به دمشق هشدار داد که ارتش ترکیه در صورت حمله احتمالی به نقاط مهم در ادلب، پاسخ محکمی خواهد داد. سوریه در هفته‌های اخیر همچنین موفق شده است ۶۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی حلب و ادلب را آزاد کند.

همچنین پس از تسلط کامل ارتش سوریه بر جاده بین‌المللی حلب به دمشق از سمت ادلب و حماه و پاکسازی کامل آن، عملیات بازسازی این جاده بین‌المللی و راهبردی برای راه‌اندازی مجدد آن آغاز شده است.

روز گذشته نیز ساکنان شهر حلب به دنبال آزادی و پاکسازی شهرک‌ها و روستا‌های غرب و شمال این شهر از وجود گروه‌های تروریستی و خارج شدن استان حلب از تیررس آنان، با آمدن به خیابان ها، به شادی پرداختند. همچنین مهندس باسم منصور، مدیر شرکت هواپیمایی سوریه نیز به سانا گفت: به لطف فداکاری‌های ارتش سوریه و تأمین امنیت اطراف فرودگاه حلب و تأمین امنیت کامل اطراف شهر امکان فرود و برخاستن هواپیما‌ها در فرودگاه بین‌المللی حلب به طور کامل فراهم شده است. نیرو‌های سوری پیش‌تر نیز مناطق القصر العدلی، شویحنه، شهر‌های حریتان و حیان، مناطق کفر داعل، الهوته الجوانیه، الهوته البرانیه، بشنطره و برخی مناطق دیگر را آزاد کردند.

ارتش سوریه همچنین موفق شده است مناطق بیانون و تل مصبین در حومه شمال حلب را از کنترل تروریست‌های جبهه النصره خارج کند.

این مناطق از سال ۱۳۹۴ به اشغال تروریست‌های تحت حمایت برخی کشور‌های همسایه سوریه درآمد و اکنون دولت دمشق بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی تلاش دارد مناطق اشغالی خود را آزاد کند.

آغاز مجدد گشت روسیه و ترکیه
وزارت دفاع ترکیه شامگاه دو شنبه اعلام کرد که نیرو‌های مسکو و آنکارا گشت‌زنی مشترک در شمال سوریه را پس از حدود دو هفته توقف آن از سوی ترکیه از سر گرفتند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، نشست مقامات روسیه و ترکیه در مسکو برای دستیابی به یک توافق در استان ادلب همچنان ادامه دارد. در همین راستا، «عامر لافی» خبرنگار الجزیره در استانبول گزارش داد تا بدین لحظه ترکیه هیچ‌گونه واکنش رسمی به اعلام از سرگیری گشت‌زنی‌های مشترک از سوی مسکو نداشته است. وی افزود: مقامات ترکیه پیش‌تر نیز توقف گشت‌زنی‌های مشترک با روسیه در شمال سوریه را اعلام نکرده و حتی چند روز پیش آن را تکذیب کرده بودند. عامر لافی در ادامه تصریح کرد که مذاکرات روسیه- ترکیه در مسکو حول محور حل وضعیت ادلب سوریه ادامه خواهد یافت. خبرنگار الجزیره در استانبول پیش از این گفته بود که مقامات آنکارا در اعتراض به کشته شدن سربازان‌شان در جریان حمله به مراکز دیده‌بانی خود در شمال سوریه گشت‌زنی مشترک با نیرو‌های روسیه را تعلیق کرده‌اند، اما وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که این گشت‌زنی‌ها گا ه به دلایل فنی و وضعیت آب و هوایی متوقف می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار