کد خبر: 991483
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
زمین و زمان علیه فوتبال ایران
دوشنبه شب، شب خوبی برای فوتبال ایران نبود. بعد از باخت بد شهرخودرو در تاشکند مقابل پاختاکور، استقلال هم مقابل الاهلی عربستان شکست خورد تا روند ناکامی‌ها کامل شود.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با این تفاوت که استقلال برخلاف شهرخودرو که تقریباً حرفی برای گفتن نداشت، می‌توانست حتی پیروز میدان باشد، اما درست از جایی ضربه خورد که فوتبال ایران در ۴۰ سال گذشته همواره در مواجهه با تیم‌های عربستان سعودی چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی ضربه خورده است.

بحث داوری و تأثیر دلار‌های نفتی عربستانی‌ها در آن به‌خصوص در مواجهه با تیم‌های ایرانی بحثی قدیمی است که دوشنبه شب استقلال قربانی آن شد. دلیل این ادعا را می‌توان در حرف‌های گزارشگر فوتبال شبکه تلویزیونی عربستان جست‌وجو کرد، وقتی بعد از گل سالم استقلال از نفوذ این کشور در کنفدراسیون فوتبال آسیا سخن گفت.
جدای از این مسائل استقلال علاوه بر داوری از دو مسئله دیگر هم ضربه خورد؛ یکی مصدومیت بیش از حد بازیکنان و دیگری خستگی آن‌ها از مسافرت‌های طولانی و بازی در کشور‌های مختلف به لطف «پیروزی بزرگی» که آقایان مسئول در مذاکرات خود با کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست آوردند. بدون تردید سفر‌های طولانی یکی از دلایل اصلی مصدومیت‌های زیاد است و مهم‌تر اینکه این سفر‌های هوایی پشت سرهم و سریالی که هنوز هم تمام نشده، چنان بازیکنان را خسته می‌کند که بازیکن با‌انگیزه‌ای مثل وریا غفوری، مهم‌ترین و بهترین فرصت استقلال برای فرار از شکست یعنی ضربه پنالتی را به راحتی از دست می‌دهد.

از طرف دیگر برخی حواشی ایجاد شده و خودساخته برای تیم هم باعث از بین رفتن تمرکز برخی بازیکنان در آستانه این دیدار حساس شد. مسائلی، چون درگیری لفظی سیدحسین حسینی، سنگربان استقلال با سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق این تیم و فعلی شهرخودرو که ثمره آن به‌وضوح در جریان دو بازی دیده شد. رحمتی سه گل دریافت کرد و حسینی دو گل تا دو شکست بد نصیب فوتبال ایران شود. حالا و در آستانه هفته سوم این رقابت‌ها کار دو تیم بسیار سخت است. شهرخودرو دو باخت دارد و استقلال یک تساوی و یک باخت، بنابراین با توجه به روشن نبودن وضعیت میزبانی حتی در دور برگشت پیروزی در بازی سوم برای دو تیم از نان شب واجب‌تر است. اتفاقی که با توجه به شرایط دو تیم وقوع آن دشوار به نظر می‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار