کد خبر: 991446
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
سرويس ايران جوان آنلاين: معــــاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور از آغاز عملیات ساخت آب شیرین‌کن‌ها در بوشهر به ظرفیت ۴۳ هزار مترمکعب در سال خبر داد.
مسعود خشایی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور در سفر به بوشهر با اشاره به آغاز ساخت آب شیرین‌کن‌های جدید به ظرفیت ۴۳ هزار متر مکعب در این استان گفت: اکنون در روستای استان بوشهر ۸ هزار میلیارد ریال پروژه آب‌رسانی در دست اجراست. وی افزود: در حال حاضر همه شهر‌های استان بوشهر از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و ۳۰ درصد جمعیت شهر‌های این استان از خدمات فاضلاب استفاده می‌کنند که این مهم روبه افزایش است. عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: در یکسال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی پرداخت شده که نسبت به گذشته رشد سه برابری داشته است. وی افزود: با توجه به اجرای طرح‌های نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی در شهر‌های مختلف استان امروز برای نخستین بار مناطق جنوبی شهری بوشهر با جمعیت ۸۰ هزار نفر از جیره‌بندی آب خارج شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در کمتر از یکسال ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن از ۱۰ هزار مترمکعب به دو برابر افزایش یافت که نقشی مهم در جبران کمبود آب شیرین و بهداشتی این شهر داشته است.
حمزه‌پور گفت: سه سایت آب شیرین‌کن در شهر‌های مختلف استان بوشهر با ظرفیت‌های مختلف و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست. وی ادامه داد: در اجرای شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که علاوه بر هزینه کرد این اعتبار ۳۰ میلیارد تومان دیون به پیمانکاران ایجاد شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود، تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن زمینه تأمین آب مورد نیاز در استان فراهم می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار