کد خبر: 991348
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان:
سیدحمیدرضا ابطحی گفت :سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان(فاوا) شامل سامانه جامع منابع انسانی، سامانه مالی و اقتصادی، سامانه بازرسی، سامانه شهر یادگیرنده، یکپارچه سازی، مدیریت بهینه و افزایش شفافیت در مسیر هوشمندسازی ازسامانه های فوق نرم افزارتهیه ورونمایی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان درآیین رونمایی از سامانه های نرم افزاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری گفت: امروزه با توجه به فراگيري فناوری هاي نوين ارتباطی و اطلاعاتی و شيوه ‌هاي عملی اجرای امور به شکل قابل ملاحظه ای تغییر کرده، به گونه ای که سازمان ها در صورت همسو نبودن با  این جريان فناورانه، قادر به ادامه فعاليت نخواهند بود.

سیدحمیدرضا ابطحی اظهارداشت: در این راستا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در سال های گذشته اقدامات مختلفی در خصوص تولید و يكپارچه سازي سامانه‌های حوزه های شهرداری انجام داده که نتیجه آن افزایش سرعت خدمات رسانی به مناطق، معاونت ها و سازمان‌ها، و تسهیل در سیاستگذاری، مدیریت و تصمیم گیری این حوزه ها بوده است. بر این اساس همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و در آستانه میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، تعدادی از این سامانه ها رونمایی شده و به صورت عملی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

سامانه جامع منابع انساني

وی هدف اصلی تولید سامانه جامع منابع انسانی را پياده سازي و يكپارچه ‌سازي سرويس ‌هاي منابع انساني ذکر کرد و افزود: این سامانه شامل تهیه انواع فرم ها و گزارش ‌ها و تسهیل مدیریت یکپارچه اطلاعات و فرآیندهای این حوزه بوده است. مدیریت اطلاعات پایه، مدیریت اطلاعات فردی، مدیریت اطلاعات پرسنلی، تشکیلات و ساختار سازمانی، مدیریت احکام پرسنلی، حقوق و دستمزد، بیمه تکمیلی، مدیریت کاربران و مدیریت خدمات رزرو سفر، از جمله زیر سیستم های این سامانه است. این سامانه به صورت داخلی تولید و به بهره برداری نهایی رسیده است.

سامانه مالی- اقتصادی(فاز اول)

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه يكي از سامانه ‌هاي اصلي و محوري شهرداري كه نقش تعيين كننده ای در برقراري ارتباط میان حوزه های مختلف و شفاف ‌سازي موضوعات مالي بر عهده دارد، سامانه يكپارچه مالی- اقتصادی است، افزود: اهداف اجرای این سامانه، ايجاد بانك اطلاعاتي، مدیریت ثبت و نگهداری و تهیه انواع گزارش از اطلاعات مالی، همچنین خودکار سازی فرآيندهاي مرتبط با عمليات مالي و ارتباط به هنگام با سایر سامانه های مرتبط در شهرداری است. این سامانه به صورت داخلی تولید شده و در مرحله استقرار است.

سامانه بازرسی

ابطحی در ادامه با اشاره به سامانه بازرسی تاکید کرد: با عنایت به نقش حساس اداره کل بازرسی، در نظارت بر فعالیت های افراد و بخش های گوناگون شهرداری و نیاز مبرم به یک سامانه قابل اطمینان برای جمع آوری اطلاعات مربوط به فعالیت های این حوزه، نیاز به تولید این سامانه به صورت داخلی، کاملا احساس می شد.

وی گفت: هدف اصلی تولید این سامانه، پياده سازي و يكپارچه ‌سازي مباحث مربوط به مدیریت شکایات، مدیریت انتصابات و مدیریت تخلفات است. این سامانه نیز به صورت داخلی تولید شده و در مرحله استقرار است.

سامانه شهر یادگیرنده

وی با اشاره به سامانه یادگیرنده، اضافه کرد: اين سامانه بر اساس مطالعات تطبيقي انجام شده در آموزشگاه هاي معتبر دنيا و نیاز روز بازار آموزش ايران تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان هدف از تولید این سامانه را، آموزش مبانی و توسعه مفاهیم شهر هوشمند به روش غير حضوري و حرکت به سمت پرورش شهروند هوشمند و تحقق شهر هوشمند در اصفهان و سایر شهرهای استان ذکر کرد و افزود: این سامانه با مشارکت شرکت های دانش بنیان اصفهان و مرکز آموزش سازمان فاوا تولید و با نشانی الکترونیکیlcity.ir در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار